לייעוץ והזמנות – 077-3013439

כל מה שחשוב לדעת על חומצת השתן (Uric acid)?

מה זה uric acid – חומצת שתן?

חומצת שתן (Uric acid) הידועה גם בשם חומצה אורית, מוכרת היטב והיא מקור לדאגה ולפחד כמעט לכל האנשים המתמודדים עם מחלת הגאוט. אז מה זה חומצת השתן? איך היא מגיעה לגוף שלנו? מה היא עלולה לחולל לו? איך מאזנים אותה? והאם היא בכלל מועילה לנו במשהו?

אני נשאלת רבות על ידי מטופלים מהי בכלל חומצת שתן? אותה חומצה מסתורית וידועה לשמצה, שגורמת להופעת הגאוט ולהתקפי הכאב הנוראיים אשר מלווים אותו.

תרכובת חומצת השתן:

חומצת השתן היא תרכובת אורגנית של חמצן, מימן, חנקן ופחמן הנחשבת בתרכובת שלה ל"פורין", מילה שרבים ממתמודדי הגאוט כבר מכירים, שכן הדיאטה לחולי הגאוט מבוססת על צריכה נמוכה של פורינים במזון מן החי. החומצה הזו היא תוצר של תהליכים מטבוליים ופירוק הדנ”א בגוף. כך לדוגמה, אדם אוכל בשר אדום בפעולת העיכול של הגוף ומפרק את הדנ"א של חומצות הגרעין של תאי הבשר האדום שאכל. מפירוק מטבולי זה נוצר תוצר לוואי של חומצת השתן שמופרש לזרם הדם. בפעילות גוף תקינה, התוצר הנ"ל אמור להיות מופרש מהגוף ע"י הכליות והמעיים.

עודף חומצת שתן בדם:

כאשר חומצת השתן ברמתה התקינה, היא משמשת כחומר נוגד חמצון המסייע לשמור על תקינות כלי הדם. אך הבעיות מתחילות למעשה כאשר קיים עודף של חומצת השתן. עודף חומצת שתן הנקראת בעגה המקצועית היפר-יוריסמיה היא מצב בו קצב הייצור של חומצת השתן עולה על קצב הפינוי שלו. כאשר רמות חומצת השתן גבוהות מידי (מעל 6-7 mg/dl) ישנה נטייה לחומצת השתן להתגבש בצורת סיבים קריסטליים דמויי מחטים אשר מתרכזים במפרקים, בגידים וברצועות. התגבשות החומצה במפרקים יוצרת פגיעה ברקמות המפרק, וכך מתפתחים תהליכים דלקתיים אשר גורמים לאותם כאבים עזים המזוהים כל כך עם מחלת הגאוט. בנוסף, כתוצאה מעודף חומצת השתן בכליות, הגוף מפריש קלציום בכדי לנטרל את החומצה וכתוצאה מזה עלולות להיווצר אבנים בכליות. למעשה, עבור כ-12% מהאנשים הסובלים מאבני כליה, מקור האבנים הינו ברמות גבוהות של חומצת השתן!

התגבשות חומצת השתן בצורת סיבים מבט במקרוסקופ

כיצד מתפנה החומצה מהגוף?

איברי הגוף האמונים על פינוי חומצת השתן הם הכליות והמעיים. הכליות, בפעילות גוף תקינה, מפנות כ-70% מחומצת השתן ואילו המעיים מפנות כ-30% מהחומצה. במקרים רבים הפינוי נפגע עקב בעיות כלשהן באיברים אלו כגון דלקות, עצירויות, תפקוד כליה או מעיים לא תקין, גנטיקה ועוד.
מספר האנשים הסובלים מעודף חומצת שתן עולה בשנים האחרונות בצורה מדאיגה – 1 מתוך 8 אנשים יסבלו מתופעה זו, אך רק 20% מתוך הסובלים מעודף חומצת השתן יפתחו גם תסמיני גאוט.

אבחון רמת חומצת השתן

שיטות האבחון הנפוצות לאבחון חומצת השתן בדם מבוצע ב-3 דרכים:

  1. בדיקת דם – בדיקת דם לאחר צום של 8 שעות, היא הצורה השכיחה לבדיקת רמת חומצת השתן. ערכים בגדר הנורמה הם עד 7.2 מיליגרם לדציביל לגברים ו- 6.5 מיליגרם לנשים אחרי גיל המנופאוזה (גיל המעבר). ראוי לציין שחלק מקופות החולים הורידו את רמת הנורמה של חומצת השתן עד 6 מ"ג לדציביל מכיוון שישנם יותר ויותר מטופלים עם ערכים הנמוכים מ-6.8 מ"ג החווים התקפי גאוט, מקרים אשר הוגדרו בעבר כ"פסוידו – גאוט".
  2. אבחון על ידי דיקור וניקוז נוזל בעזרת מזרק מהמפרק הנגוע – הנוזל נראה לבנבן ומשחתי מעט ובמיקרוסקופ ניתן לראות גבישים קריסטלים של חומצת השתן.
  3. אבחון על ידי אולטרסאונד – במקרים של גאוט, מדובר בדרך נוספת לאישור הימצאות המחלה.

בחן את עצמך

האם אורח החיים שלך מעודד או מאזן את רמת חומצת השתן

הטיפול בעודף חומצת שתן יהיה באמצעות תרופות מערביות או טיפול בפורמולות טבעיות וצמחי מרפא.
ברוב המקרים כאשר אין חשד לגאוט, המטופל לא יקבל המלצה לטיפול תרופתי מרופא המשפחה, אלא במקרים חריגים בלבד. לכן, במצבים כאלו מומלץ מאוד להשתמש ברפואה טבעית לגאוט, ולמנוע מהחומצה הנמצאת בדם לפגוע בבריאותנו. חשוב לזכור, שהופעת עודף חומצת השתן היא ביטוי של חוסר איזון בגוף, דבר שלא התפתח בין לילה. לכן, חשוב מאוד לטפל בעומק הבעיה ולספק לגוף אמצעים יעילים שיעזרו לשיקומו המהיר וחזרתו לפעילות תקינה, יורידו את רמות חומצת השתן ויתמכו בשיקום הגוף ובמפרקים שעלולים להיפגע מעודף חומצת השתן לאורך זמן.

המלצה על טיפול טבעי בגאוט:

  1. צמחי מרפא ופורמולות טיפול – ישנם מספר צמחי מרפא שיעזרו בהורדת חומצת השתן. לכל צמח יש צורת פעולה שונה וצמחים אלו לרוב יטפלו בהורדת החומציות בגוף, בטיפול בדלקתיות, בתמיכה בכליות ובמעיים ושיקום האיברים שנפגעו מהחומצה. היתרנות בשיטה זאת הם:
    א. עומק הטיפול וטיפול בשורש הבעיה.
    ב. בטיחות הטיפול לבריאותינו, שלרוב אינו מלווה בתופעות לוואי.
    צמחים ותוספים להורדת חומצת השתן הם למשל: כורכומין, מורינגה, MSM, גדילן מצוי, דובדבן שחור, אמלאקי.
    אני ממליצה על שימוש בפרוטקטינול ובפלמורין אשר מכילים 8 רכיבים שונים אשר עוזרים בשיקום הכליות והמעיים, תומכים בפעילות התקינה של הגוף, מורידים דלקות, מגנים על האיברים הפנימיים ועוזרים בהפחתת ייצור חומצת השתן.
  2. טיפול בתזונה – תזונה היא תמיד מרכיב חשוב בשיקום הגוף ומניעת מחלות. אך במקרה של חריגה משמעותית מהנורמה או במידה והיו התפרצויות גאוט בעבר, לרוב יהיה קשה לאזן את חומצת השתן ולמנוע את התקף הגאוט רק בעזרת תזונה. כך שאצל מי שהתפרצה אצלו כבר המחלה, תזונה נכונה תהווה רק חצי הדרך לפתרון ואילו הפתרון האמיתי צריך להיות ע"י טיפול עומק שיפנה אל שורש הבעיה.
    קראו עוד על שגדון תזונה
  3. טיפול תרופתי – אלופורינול (ידוע גם כ- אלוריל וזילול)

אם אתם סובלים או סבלתם בעבר ממחלת הגאוט, אתם כנראה מכירים תרופה בשם אלופורינול. התרופה מורידה את רמת חומצת השתן בדם. המינון המומלץ להתחלה הוא נמוך, אך עם הזמן הוא גדל עד שרמת חומצת השתן בגוף מגיעה לדרגה נורמאלית, ומונעת התקפי גאוט נוספים.
חשוב מאוד לדעת שאסור בשום פנים להפסיק את השימוש בתרופה בבת אחת מכיוון שאז עלולה חומצת השתן לעלות משמעותית בבת אחת וישנו סיכוי גבוה שיתפרץ התקף גאוט. מי שמחליט להפסיק את השימוש בתרופה על דעת עצמו או בהנחיית הרופא המטפל, יהיה חייב לעשות זאת בהדרגה. כמובן ישנן התוויות נוספות ותופעות לוואי שחובה לקרוא לפני השימוש.

לסיכום

חומצת השתן חשובה לגוף אך רק כשהיא ברמתה התקנית. כאשר היא חורגת מרמתה התקנית, זה מצביע על בעייתיות בפינוי החומצה ע"י הכליות והמעיים או צריכת יתר של מזון מן החי המכיל פורינים.
חשוב להיות במעקב על רמות חומצת השתן בבדיקות הדם ובמידה שקיים עודף חומצת שתן, חשוב לטפל בבעיה ולמנוע סיבוכים אפשריים – ויפה שעה קודם.

לפרטים נוספים על הטיפול הטבעי ניתן ליצור איתנו קשר.

בסרטון: וובינר של ד"ר שרה ברק על טיפול טבעי בגאוט שעובד!

טלפון – 077-3013439
מייל – legoutinfo@gmail.com
ווטסאפ – 0515101023
כתובת הקליניקה – בירנית 12, כוכב יאיר

ניתן להשאיר לנו הודעה ונחזור אליכם בהקדם!

מטפלים המעוניינים לקבל מידע נוסף והצעות מיוחדות > לחצו כאן

עקבו אחרינו בפייסבוק

מלאו פרטים ונחזור בהקדם

אז מה למדנו היום:

רוצים לדעת איך להוריד את עודף חומצת השתן בדרך טבעית? השאירו פרטים ליצירת קשר עם ד"ר שרה ברק לקבלת פורמולות מותאמות אישית!

ביקרתם בחנות האונליין שלנו?

מבחר חבילות ופורמולות טבעיות לטיפול בגאוט במחירים שאסור לפספס!

המלצות של לקוחותינו:

מאמרים מקצועים נוספים:

ד"ר שרה ברק
ד"ר שרה ברק
ד”ר שרה ברק (Ph.D), מומחית לטיפול טבעי בגאוט ואחראית על הידע המקצועי שהחברה מספקת. ד”ר ברק אמונה על פיתוח הפורמולות הטבעיות שלנו ועל הליווי המקצועי של כל מטופלינו. בנוסף הצוות מורכב ממנהלים, אנשי מקצוע מוכשרים שמלווים את המטופלים במהלך הטיפול. הבסיס לטיפול מושתת על עקרונות הטיפול של ד”ר שרה ברק והוא כולל ייעוץ מקצועי אישי לכל מטופל, טיפול בפורמולות טבעיות, מידע חשוב וסרטונים מלמדים בנושא הגאוט. כדי להתחיל בטיפול אתה צריך לעשות צעד אחד ולפנות אלינו, משם אנחנו כבר נסביר לך איך כדאי לך להמשיך.

יש לכם שאלה? מעוניינים במידע נוסף? הגיבו בתיבה למטה ונענה בהקדם!

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

מאמרים מקצועים נוספים:

מאמרים מקצועים נוספים:

כאבי גאוט בכף הרגל

כאבי גאוט ברגל

למה גאוט בא לידי ביטוי דווקא ברגלים? מחלת הגאוט מתבטאת לרוב בהתקפי כאב עזים בבוהן כף הרגל. הופעה של מחלת גאוט ברגל נובעת מצבירת יתר של חומצת

קרא עוד »

תרופות סבתא לטיפול בגאוט

גאוט היא אחת המחלות העתיקות המוכרות לעולם הרפואה כך שבמשך אלפי השנים שהיא לוותה את האנושות התפתחו דרכי טיפול רבות לטיפול בתסמיני המחלה. היום לחלק

קרא עוד »
0
Would love your thoughts, please comment.x
אני רוצה לשאול שאלה
1
יש לך שאלה על גאוט?
היי,
איך אוכל לעזור לך?