לייעוץ והזמנות – 077-3013439

7 טיפים למתמודדים עם גאוט בתקופת הקורונה

גאוט

מהו השיעור שאנו יכולים ללמוד ממשבר הקורונה ומהם הטיפים המיוחדים למתמודדים עם מחלת הגאוט (שיגדון) ועודף חומצת השתן במיוחד בימים אלו?
7 טיפים חשובים שיעזרו לך להתמודד עם המשבר ללא התקפי גאוט לא רצויים. בנוסף בכדי לתמוך בך ברגעים כאלו, החלטנו להעניק במתנה את ספר המתכונים “לחשוב מחוץ לגאוט”.

משבר הקורונה עלול לפגוע בכולם ללא יוצא מן הכלל. זהו משבר חסר תקדים בישראל ובעולם (לפחות בעת החדשה) אך אני מאמינה שמשבר זה טומן בחובו גם שיעור משמעותי לחיים על חשיבות הבריאות ואם נשכיל להפנימו נחווה לא רק בריאות אלא גם איכות חיים.
המתמודדים עם גאוט gout יכולים במצב זה להפוך את הלימון ללימונדה ולשפר את בריאותם האישית.

אלו הטיפים שלי לחולי הגאוט להתמודדות עם משבר הקורונה.

1. תזונה

זה כבר לא סוד שעצם השהייה בבית גורם לרבים לאכול הרבה ולעיתים הרבה יותר מידי. זמינות המזון, שיעמום, פרצי יצירתיות שמתבטאים בבישול במטבח ואכילה רגשית כתוצאה ממצב הדחק בו אנו שרויים, יוצרים מצב בו אנו עשויים להעמיס על גופינו מזון רב.
היות וגאוט (שיגדון) היא מחלה מטבולית והתפרצותה קשורה קשר ישיר למזונות אותם אנו צורכים, חשוב מאוד שנשים דגש על תזונתינו דווקא בימים אלו.
אז מה נוכל לעשות?

  1. קבלו ספר מתכונים לבישול אוכל בריא – נצלו את הזמן ואת היצירתיות לבישול אוכל בריא שמותאם למתמודדים עם הגאוט- קבלו במתנה את ספר המתכונים שלי. מומלץ לעשות זאת גם עם הילדים ועם בני הזוג, תמיד כיף יותר לבשל ביחד.
  2. אכילה מסודרת– נצלו את שהותכם בבית לאכילה מסודרת. ארוחת בוקר טובה, ארוחת צהריים מאוזנת ומזינה וארוחת ערב קלילה וטעימה. בין הארוחות אפשר לנשנש ירקות ופירות חתוכים כגון גזר, מלפפון, קולורבי, תפוח ירוק, תפוז, קלמנטינה וכו’.
  3. מצאו תחליפים בריאים למתוקים– במקום לאכול מאפים ושוקולדים, תוכלו למצוא בספר אופציות בריאות יותר וטעימות לא פחות לקינוח ונישנוש בין ארוחות.
  4. מרגישים רעב? שתו כוס מים!– לפעמים רעב הוא בכלל רגשי ולא פיזי במיוחד בימים כאלו. שתיית כוס או שתי כוסות של מים או תה צמחים יספקו לנו בדיוק את מה שאנו צריכים.

"גאוט היא מחלה מטבולית והתפרצותה קשורה ישירות למזונות אותם אנו צורכים. חשוב מאוד שנשים דגש על תזונתינו דווקא בימים אלו."

מיץ אבוקדו

2. שתיה

כמו תמיד, שתייה היא גורם חשוב מאוד בתזונה של המתמודדים עם הגאוט ובמיוחד עכשיו שכולנו בבית והפיתויים לשתייה שאינה מותאמת למתמודדים עם הגאוט מתגברים.

מה לשתות?

✔️יש להרבות בשתיית מים בין 2-3 ליטר של מים מינרלים ביום
✔️מומלץ להתחיל את הבוקר עם כוס מים ולימון סחוט (לא מומלץ לסוכרתיים)
✔️שתו רק מיצים טבעיים אבל לא יותר מכוס אחת-שתיים ביום. מיצים מומלצים- מיץ תפוחים טבעי, תפוזים, גזר(מומלץ עם ג’ינג’ר וסלרי) וכו’.
✔️שתיית יין אדום- ניתן לשתות 2-3 כוסות יין אדום בשבוע

מה לא לשתות?

❌מיצים מסוכרים- קולה, ספרייט, קינלי, מיצי פירות מסוכרים, תרכיזים לא טבעיים וכו’.
❌אלכוהול- יש להימנע מליקרים, שתייה חריפה כגון: ערק, וויסקי, ברנדי, רום וכו’.
❌בירות לכל סוגיהם- בירות אלכוהוליות ובירות ללא אלכוהול ואף לא בירה שחורה


3. שימוש במשככי כאבים

ישנם חולי גאוט רבים המשתמשים במשככי כאבים. קיימות עדויות שצריכת תרופות ממשפחת האיבופן (נורופן ואדוויל), כשמופיעים התסמינים הראשוניים של הקורונה, עלולות להחמיר את המחלה.
עדויות אלו הן עדין לא הוכחו סופית אך בכדי ללכת על הצד הבטוח, אני ממליצה להימנע משימוש במשככים אלו בשלב זה.

"קיימות עדויות שצריכת תרופות ממשפחת האיבופן (נורופן ואדוויל), כשמופיעים התסמינים הראשוניים של הקורונה, עלולות להחמיר את המחלה"


4. תוספים לטיפול בגאוט וחיזוק מערכת החיסון

הפלמורין והפרוטקטינול- פורמולות הטיפול בגאוט, הן פורמולות צמחים ותמצית צמחים שבאות לתת מענה מקיף למתמודדים עם מחלת הגאוט. הפורמולות מורכבות מצמחים נוגדי דלקות, אנטי ויראליים (נגד וירוסים) ומשקמי מפרקים מחד ומאידך מתפקדות כמחזקות מערכת חיסונית ומגנות על איברים חשובים כגון הכליות הכבד וכלי הדם.
צמחי המרפא שבפורמולות מעודדים את מערכת החיסון ותורמים לחיזוקה. ויטמינים ומינרלים כגון ויטמין C ואבץ המצויים בפורמולות, הוכחו מחקרית כמחזקים את המערכת החיסונית. בנוסף, צמחי מרפא כגון כורכומין, ומורינגה ידועים כבעלי יכולות אנטי וירליות, משמע הם עוזרים בניטרול וירוסים מסויימים.

ראו גם: המזונות והתוספים שיעזרו לך להיפטר מהגאוט

פלמורין לטיפול טבעי בגאוט
פרוטקטינול לטיפול טבעי בגאוט

כאן המקום להדגיש שאין זה אומר שצמחי מרפא שמרפאים את הקורונה, לא נעשו מחקרים כאלו לכן מוקדם להגיד דבר שכזה אך ישנם צמחים שידועים כמנטרלים וירוסים מסויימים.
צריכת הפורמולות בעת הזאת תעזור למתמודדים עם הגאוט לטפל ולמנוע את הופעת הגאוט ובמקביל לחזק את מערכת החיסון הטבעי של הגוף.
כדאי גם להיכנס ללינק ולקרוא על היתרונות של פורמולת הפלמורין והפרוטקטינול.

"הפורמולות מורכבות מצמחים נוגדי דלקות, אנטי ויראליים(נגד וירוסים) ומשקמי מפרקים מחד ומאידך מתפקדות כמחזקות מערכת חיסונית ומגנות על איברים חשובים כגון הכליות הכבד וכלי הדם."


5. רוגע ומדיטציה נגד מתח וחרדות

מתח הוא טריגר להופעת התקפי גאוט וישנו קשר בין מצבנו הנפשי להופעת התקפי הגאוט.
בתקופה זאת ישנם גורמים רבים להופעת הסטרס ולנדודי שינה בנוסף למדריך המיוחד שהכנתי באתר על מה עושים שיש התקף גאוט, מומלץ לחולי גאוט לעשות כמה פעולות שיורידו את רמת הסטרס:

  • פעילות גופנית תעזור להוריד את רמת הסטרס ובנוסף גם מסייעת להורדה במשקל.
  • תוספי תזונה וחליטות תה שמרגיעים את הנפש- קיימים צמחים שעוזרים בהרגעת הנפש. צריכת תוספים וצמחים מרגיעים יתמכו בנפש שלנו ברגעים כל כך לחוצים.
  • שתייה של תה לואיזה, נענע, קמומיל ופסיפלורה, לימונית והל במהלך היום ולפני השינה, עשוי לעזור לכם להירגע וכן שימוש בתוספים כגון כורכומין ואומגה 3 יעזרו לכם כנגד חרדות ודיכאון.

    בין כה וכה, שימוש בפורמולות צמחיות ותוספים מסוימים, יעזרו לכם לחזק את המערכת החיסונית ולהקטין את סיכויי הפגיעה בכם.

"מתח הוא טריגר להופעת התקפי גאוט וישנו קשר בין מצבנו הנפשי להופעת התקפי הגאוט. "


6. שינה טובה

שינה איכותית חשובה מאוד עבור חולי גאוט.
לשמחתינו, דווקא בתקופה זאת התפנה לרובנו המון זמן שניתן לנצל לשינה איכותית. שעות שינה איכותיות (לפחות 7 שעות בלילה) מחזקות את המערכת החיסונית וממתנות את ההליך הדלקתי בגוף. על מנת למנוע נדודי שינה מומלץ לשכב בתנוחה נוחה, לשחרר את כל שרירי הגוף ושרירי הפנים, לנשום 10 נשימות עמוקות ולהטעין את עצמכם במחשבות חיוביות ומוקירות תודה על מה שיש לכם בחיים, לאחר מכן לפתוח את הפה בצורה משוחררת ולנשום בצורה חופשית לחלוטין ולא מאולצת.
אם קופצות מחשבות מטרידות, נסו להדוף אותן בעזרת דמיון או דמיון מודרך, הדמיון יכניס אתכם מהר יותר למצב שינה. כמו כן, חשוב להימנע ממסכים לפחות חצי שעה לפני השינה.

"שעות שינה איכותיות (לפחות 7 שעות בלילה) מחזקות את המערכת החיסונית וממתנות את ההליך הדלקתי בגוף."

סרטון לדמיון מודרך לפני השינה:

7. ספורט

אומנם תרגול לשיפור כושר גופני בתקופה זאת עלול להיות יותר מאתגר כשהיציאה מהבית מוגבלת. אך העיסוק בספורט בימים מתוחים אלו הכרחית לחיזוק המערכת החיסונית, הנעת דם, מניעת השמנת יתר, שיפור מצב הרוח ושיפור איכות השינה.
בגלל התוויות משרד הבריאות, יותר קשה לצאת לסיבוב הליכה מחוץ לבית אך ניתן לתרגל מתיחות, יוגה, פילאטיס ותרגילי כוח שונים גם בתוך הבית.
מומלץ לתרגל בעזרת שיעורים מצולמים ביוטיוב או בזום, אבל הכי חשוב זה לא להזניח את הגוף במיוחד לא בימים אלו.
רק אזכיר שפעילות ספורטיבית אינטנסיבית מידי גם אינה מומלצת לסובלים מגאוט ועלולה אף להעלות את רמת חומצת השתן בדם.

ראו גם: הקשר בין גאוט וספורט

לסיכום

על אף הקשיים והאתגרים שעומדים לפנינו בתקופה מוזרה ומבלבלת זאת, ניתן וכדאי למנף זאת לטובת בריאותנו.
על אף הקושי, התפנה לרובינו זמן ופנאי לעשות חשבון נפש בריאותי ולשפר את בריאותנו בעזרת שילוב של תזונה מאוזנת ומודעת יותר ושיפור אורח חיינו בעזרת הרפיות, הירגעות ופעילות גופנית.
אני מאחלת לכולנו בזמנים אלו המון בריאות, סבלנות ורוגע נפשי.

אנחנו גם בוואטסאפ

היום כולם כבר בוואטסאפ ובצדק. זה נוח, זה מהיר, אפשר להעביר מסרים, קישורים ותמונות ובכלל, כמעט כולם עם הנייד בהישג יד ולכן בדיוק גם אנחנו שם, לתת לקהל שלנו חוויה טובה, אישית ומחוברת. קביעת זימון לייעוץ והזמנות בלחיצות כפתור.

ניתן לפנות אלינו בוואטסאפ לקביעת זימון לייעוץ מקצועי (ללא עלות) והזמנת מוצרים ללקוחות חוזרים וחדשים.
ד”ר שרה ברק (Ph.D,R.N).

כתבות נוספות

תזונה לגאוט, תמונה של ירקות טריים לבישול

תזונה לגאוט gout

מאז ומתמיד היה ידוע שקיים קשר ישיר וחזק בין תזונה להופעת מחלת הגאוט (שיגדון) ולא בכדי קראו לה מחלת הציידים שצרכו הרבה בשר ומחלת המלכים שצרכו

קרא עוד »
טיפים להורדת חומצת שתן

טיפים להורדת חומצת השתן

האם סבלתם בעבר מהתקף גאוט או שאולי הבנתם שרמת חומצת השתן שלכם מעל הנורמה ואתם מעוניינים להוריד אותה באופן טבעי? ריכזנו עבורך 10 טיפים חשובים שיעזרו

קרא עוד »
אני רוצה לשאול שאלה
1
יש לך שאלה על גאוט?
היי,
איך אוכל לעזור לך?
Powered by
Secured By miniOrange