לייעוץ והזמנות – 077-3013439

הטיפול המשולב בגאוט – תרופות מערביות והטיפול טבעי

טיפול קונבנציונאלי או טבעי? מהו הטיפול המומלץ ביותר עבור הסובלים מגאוט והאם ניתן לשלב בין שתי שיטות הטיפול – הטיפול התרופתי המערבי והטיפול המשלים עם פורמולות הטיפול הטבעיות.

ישנם אלו הרואים את הרפואה המשלימה כטיפול "חלופי" (אלטרנטיבי) אך בפועל לא כך הדבר. דרך הטיפול היעילה ביותר היא לשלב בין שני העולמות הרפואה המערבית והרפואה המשלימה  וליצור טיפול מקיף ושלם. לראות את האדם ולא רק את המחלה ובנוסף לתת טיפול שמחבר את הידע שנצבר עד כה גם ברפואה המערבית וגם ברפואה הטבעית לכדי טיפול אחד.

שיטת טיפול זאת נקראת – טיפול אינטגרטיבי או בעברית טיפול משולב.

כאשר משכילים להשתמש בטיפול אינטגרטיבי בגאוט התוצאות הן מדהימות הן מבחינת הטיפול בכאב והן ברמת שיפור מדדי בדיקות הדם.

הטיפול ברפואה המערבית

התשובה של הרפואה המערבית לטיפול בגאוט היא בעיקר בעזרת 2 תרופות קונבנציונאליות (קולכיצין ואלפורינול – הידוע גם בשמות אלוריל וזילול). מטופלים לא פעם די חוששים מתרופות משלוש סיבות עיקריות:

  1. תופעות הלוואי שלעיתים מתלוות בעת לקיחת תרופות אלו.
  2. העדפה של טיפול טבעי שלא מצריך תרופות כימיות-סינטטיות.
  3. הפחד מהתלות בתרופות.

נושא התרופות הוא מורכב ורגיש לכן חשוב לעשות קצת סדר בעניין זה ובמאמר שכתבתי אני אסביר על שתי תרופות אלו ואסביר כיצד הן פועלות, מהן ההמלצות הכלליות על התרופות ומהן תופעות הלוואי הנפוצות לאותן התרופות. במאמר אנחנו גם מתייחסים לאפשרות המומלצת של טיפול בגאוט באופן המאפשר שילוב – לאלו אשר מעוניינים לשלב טיפול טבעי עם הטיפול הקונבנציונלי.

אך תחילה חשוב להדגיש שכל החומר שאני מציגה אינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי. וכן, נטילת התרופות או אי נטילתן היא בראש ובראשונה החלטה של המטופל ולעולם לא אתן הוראה להפסיק שימוש בתרופה זו או אחרת או לחלופין להחליפה לגמרי בתוספים. את ההחלטה החשובה הזו כל אחד ייקח  על דעת עצמו ובאחריותו הבלעדית או על סמך ייעוץ עם רופאו.

"כאשר משכילים להשתמש בטיפול אינטגרטיבי בגאוט התוצאות הן מדהימות הן מבחינת הטיפול בכאב והן ברמת שיפור מדדי בדיקות הדם."

קולכיצין

קולכיצין היא תרופה נפוצה שרופאים מערביים רבים רושמים לסובלים מגאוט. התרופה מקורה מצמח הסתוונית הידוע כצמח רעיל אך במינונים קטנים יעיל לטיפול בגאוט. תרופת הקולכיצין מיוצרת כיום באופן סינטטי ולא מהצמח עצמו.

תרופת הקולכיצין אינה מורידה את דרגת חומציות השתן, אלא עוזרת לעצור את הדלקת שנגרמת מקריסטלי חומצות שתן. בנוסף היא גם עוזרת להקלת הכאב בצורה מהירה (בתוך 12 עד 24 שעות). הקולכיצין היא תרופה יעילה ומהירה לחולי גאוט והיא מקלה על הכאב אצל 75% מהחולים. בעת לקיחת התרופה מומלץ לשתות 12 עד 15 כוסות של מים ביום על מנת שהתרופה תהייה יותר אפקטיבית.

מהן תופעות הלוואי?

התרופה אינה מתאימה לחולים שסובלים מבעיות בכליות, כבד, מח עצם, מעי דלקתי וספירת תאי דם לבנים נמוכה כך שרוב המבוגרים אינם יכולים לצרוך את תרופת הקולכיצין. התרופה עשויה לגרום לפגיעה בריריות המעיים, לשלשולים, התכווצויות בטן, בחילות והקאות. חשוב מאוד לראות איך תרופת הקולכיצין משפיעה על הגוף שלך. תזכרו הקולכיצין עוזרת בזמן התקף גאוט אבל היא אינה מיועדת לשימוש ארוך טווח.

אלופורינול (ידוע גם כאלוריל וזילול)

אם אתם סובלים או סבלתם ממחלת הגאוט אתם כנראה מכירים את התרופה בשם אלופורינול. אלופורינול מורידה את דרגת חומציות השתן בגוף אך אינה מטפלת בהתקפי הגאוט. בתחילת השימוש בתרופה לעיתים המטופל יקבל התקף גאוט אך לאחר כמה שבועות רמת חומצת השתן תתאזן ותושג האפקטיביות הטיפולית של התרופה.

המינון המומלץ להתחלה הוא נמוך אך עם הזמן הוא גדל עד שרמת חומצת השתן בגוף מגיעה לדרגה נורמאלית, ומונעת התקפי גאוט נוספים.

חשוב מאוד לדעת שאסור בשום פנים להפסיק את השימוש בתרופה בבת אחת מכיוון שאז עלולה חומצת השתן לעלות משמעותית בבת אחת וסבירות גבוהה שיתפרץ התקף גאוט. מי שמחליט להפסיק את השימוש בתרופה יהיה חייב לעשות זאת בהדרגה.

מהן תופעות הלוואי? 

כאבי בטן, בחילות, קלקולי קיבה, עייפות, ופריחות בעור. תופעות לוואי יותר בעייתיות וכאשר מתרחשות מומלץ להתייעץ עם רופא טרם המשך לקיחתה הן: חוסר תחושה/עקצוצים ברגליים או ידיים, גירודים/נפיחות ברגליים או בידיים, תגובות רגישות מאוד, חבלות, עייפות יוצאת מגדר הרגיל, דם בשתן, שתן כהה, בעיה פתאומית בראייה, כאבי עיניים, איבוד תיאבון ובעיות נשימה. תרופת האלופורינול יכולה לגרום לסינדרום בשם סטיבן-ג'ונסון (SJS) ול – TENS, שתי מחלות עור מסכנות חיים.

conventional treat or not

הטיפול המשלב בין תוספים טבעיים לתרופות

ישנם מטופלים שנוטים לטעות ולחשוב שחייבים לבחור בין הטיפול הקונבנציונאלי לטיפול הטבעי בפורמולות הצמחים הפלמורין והפרוטקטינול אך אין כך הדבר.

ישנה גם דרך שלישית והיא השילוב בין התוספים הטבעיים לטיפול בתרופות. מכיוון שהטיפול בתוספים איתם אני ומטפלים מוסמכים עובדים, לא רק שאינו מתנגש עם התרופות אלא הוא אפילו תומך בטיפול, עוזר בשיקום ואף מגן על הכבד ואברי הגוף השונים. בשונה מהטיפול התרופתי השפעת הטיפול בתוספים לרוב תהיה איטית יותר ולאורך יותר זמן (משתנה מאדם לאדם) אך מאידך היא תתאפיין בהרבה פחות תופעות לוואי אם בכלל.

בשילוב תוספים עם התרופות ניתן לקבל אפקט טיפולי משולש:

  1. השפעה מהירה יותר על הכאב והורדת חומצת השתן
  2. אפקטיביות טיפולית גבוהה יותר שתעזור למנוע את ההתקף הבא ותעזור בשיקום מפרקים שנפגעו
  3. השילוב של התוספים הטבעיים ייתן תמיכה והגנה טובה יותר על אברי הגוף השונים.

יתרונות שימוש בפורמולת פלמורין

הפחתת היווצרות חומצת השתן, מניעת התקפי הגאוט, הורדת מדדי הדלקת בגוף, ניקוי הגנה ושיקום הכבד, טיפול בכאבי מפרקים.

יתרונות שימוש בפורמולת פרוטקטינול

ניטרול חומצת השתן, הגנה על איברים (לב, כלי הדם, כליות ומוח), הודת דלקות, טיפול ושיקום מפרקים שנפגעו, מניעת התקפי גאוט.

פורמולות טיפול טבעי לגאוט

האם יש תופעות לוואי של טיפול בתוסף לגאוט?

לפורמולות הפלמורין והפרוטקטינול אין תופעות לוואי קבועות (כאלו שנשארות ליותר מכמה ימים) והמקרים שהן מופיעות הינם נדירים ולרוב יעברו מהר מאוד (כמובן שבמקרה שהם מופיעים או לא עוברים ניתן להחזירם ולקבל החזר מלא).

התופעות יכולות להתבטא ביציאות רכות (לרוב בין יומיים לשבוע) שהן תוצאה של ניקוי טבעי של הגוף. במידה והיציאות תכופות מידי או שנמשכות מעל שבוע מומלץ לפנות אלי ונבחן את המקרה לגופו.

תופעת לוואי נוספת שעלולה להיות היא כאב ראש קל שלרוב יעבור תוך זמן קצר (יום יומיים) אשר עלול להיגרם כתוצאה של פינוי וניטרול הרעילות בגוף. גם במקרה זה במידה וחשים באי נעימות כלשהי אמליץ לפנות אלי ונבחן את הנושא.

לסיכום

הטיפול המשולב הוא טיפול מומלץ מאוד בשלל בעיות בריאותיות בכללן גם הטיפול בגאוט. כמובן שעל מנת לזכות בטיפול הבטוח והיעיל ביותר כדאי לעשות זאת בליווי מטפל מוסמך שמכיר את שני עולמות הרפואה ומטפל שמכיר היטב את הבעיה הבריאותית בה תרצו לטפל. את הטיפול בגאוט אני אמליץ לתמוך בפורמולות הטבעיות אותן אני מציעה ובליווי אישי שלי. הטיפול הטבעי יכול להילקח כטיפול עיקרי או כטיפול מקביל ותומך לטיפול הקונבנציונלי ובכך הוא מחזק את ההגנה על הגוף, מאיץ פינוי רעלים מהגוף ומהכבד ועוזר בשיקום האיברים והמפרקים.

לפרטים נוספים ניתן לפנות אלינו לטלפון 077-3013439 או בוואטסאפ למספר 0515101023

טלפון – 077-3013439
מייל – legoutinfo@gmail.com
ווטסאפ – 0515101023
כתובת הקליניקה – בירנית 12, כוכב יאיר

ניתן להשאיר לנו הודעה ונחזור אליכם בהקדם!

מטפלים המעוניינים לקבל מידע נוסף והצעות מיוחדות > לחצו כאן

עקבו אחרינו בפייסבוק

מלאו פרטים ונחזור בהקדם

אז מה למדנו היום:

אל תישארו עם הכאבים! השאירו פרטים וקבלו ייעוץ טלפוני בחינם עם ד"ר שרה ברק, מומחיות לטיפול טבעי במחלת גאוט!

ביקרתם בחנות האונליין שלנו?

מבחר חבילות ופורמולות טבעיות לטיפול בגאוט במחירים שאסור לפספס!

המלצות של לקוחותינו:

מאמרים מקצועים נוספים:

ד"ר שרה ברק
ד"ר שרה ברק

ד”ר שרה ברק (Ph.D), מומחית לטיפול טבעי בגאוט ואחראית על הידע המקצועי שהחברה מספקת. ד”ר ברק אמונה על פיתוח הפורמולות הטבעיות שלנו ועל הליווי המקצועי של כל מטופלינו. בנוסף הצוות מורכב ממנהלים, אנשי מקצוע מוכשרים שמלווים את המטופלים במהלך הטיפול. הבסיס לטיפול מושתת על עקרונות הטיפול של ד”ר שרה ברק והוא כולל ייעוץ מקצועי אישי לכל מטופל, טיפול בפורמולות טבעיות, מידע חשוב וסרטונים מלמדים בנושא הגאוט. כדי להתחיל בטיפול אתה צריך לעשות צעד אחד ולפנות אלינו, משם אנחנו כבר נסביר לך איך כדאי לך להמשיך.

יש לכם שאלה? מעוניינים במידע נוסף? הגיבו בתיבה למטה ונענה בהקדם!

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

מאמרים מקצועים נוספים:

כאבי גאוט בכף הרגל

כאבי גאוט ברגל

למה גאוט בא לידי ביטוי דווקא ברגלים? מחלת הגאוט מתבטאת לרוב בהתקפי כאב עזים בבוהן כף הרגל. הופעה של מחלת גאוט ברגל נובעת מצבירת יתר של חומצת

קרא עוד »

מאמרים מקצועים נוספים:

0
Would love your thoughts, please comment.x
אני רוצה לשאול שאלה
1
יש לך שאלה על גאוט?
היי,
איך אוכל לעזור לך?