לייעוץ והזמנות – 077-3013439

מזונות, צמחי מרפא ותוספים שיעזרו לך להיפטר מהגאוט

כורכום מסייע לדם להגיע למפרקים, זרעי סלרי מעודדים שתן ועוזרים בדילול חומצת השתן, מורינגה היא אנטי דלקתית ונלחמת בדלקות שמתפתחות בגאוט, דובדבנים שחורים הם גם טעימים ויעילים מאוד נגד גאוט, פרי הנוני נודע כמקל על דלקות מפרקים ומנקה רעלים ומים הם הפתרון הפשוט והטוב ביותר. כך תזונה נכונה תסייע לכם להילחם במחלת הגאוט ולמנוע התקפים עתידיים.

בסרטון: ד"ר שרה ברק על אורח חיים ותזונה לגאוט

מזונות, צמחי מרפא ותוספים מומלצים להתמודדות עם מחלת הגאוט

אחת העובדות הידועות בעולם הרפואה היא שלמחלת הגאוט יש קשר ישיר לתזונה. צריכה מוגברת של בשר מעלה את הסיכוי לחלות בגאוט, כמו גם צריכת אלכוהול, שתייה ממותקת, דגים מסוגים מסוימים, פירות ים, פטריות ועוד. אולם לצד המאכלים שרופאים ותזונאים ממליצים לחולי גאוט להימנע מהם, ישנם מזונות ותוספים שעשויים לעזור לחולי גאוט למנוע את ההתקף הבא.

כורכומין

בשנים האחרונות תבלין הכורכום זוכה לעדנה מחודשת. זה נובע קודם כל בשל טעמו המיוחד, אולם גם בשל הסגולות הרפואיות המיוחסות לו ברפואה הסינית והאיורוודה, ובתקופה האחרונה הוא אף נחקר ברפואה הקונבנציונלית שהוכיחה את יעילותו. סגולות מרפא אלו מיוחסות בעיקר אל כורכומין, אשר מהווה בין 3-4% מצמח הכורכום ונחשב לחלק הפעיל בו. הכורכומין מניע דם למפרקים, יעיל בנטרול חומצת שתן, הוא אנטי דלקתי ומנקה היטב את המעיים מחומצת שתן שעלולה להישאר בהם.

כיצד ניתן לצרוך כורכום לגאוט?

ניתן להוסיף את תבלין הכורכום לתבשילים רבים ממרקים, קדרות, ירקות מבושלים וכל מה שהתבלין הצהוב עשוי להשתלב בו (לחצו כאן למתכון למרק קישואים מדהים המכיל כורכום), אולם מאחר והכורכומין נמצא בריכוז נמוך בכורכום, רצוי לצרוך אותו כתוסף תזונה המכיל ריכוז של 95% כורכומין ובפורמולות צמחיות המיועדת במיוחד לחולי גאוט.

מורינגה

תשאלו כל הודי מהו Drum stick (בתרגום: מקלות תיפוף, בשל צורתם של התרמילים)  ותראו איזה חיוך עולה על פניו. עץ המורינגה על זניו, מכונה גם "עץ הנפלאות" ולא סתם – הוא מכיל כמויות אדירות של ויטמינים, מינרלים, חומצות אמינו וחלבונים. ברחבי אסיה ואפריקה הוא משמש לטיפול במחלות שונות כבר דורות על גבי דורות ולתגבור תזונתי. הוא ונוגד חמצון אנטי דלקתי עוצמתי במיוחד ולכן הוא חשוב ביותר לצריכה במצבי התקף גאוט ובכלל דלקות מפרקים.

כיצד ניתן לצרוך מורינגה לגאוט?

ניתן להוסיף עלי מורינגה לסלטים ולשייקים ירוקים או בתצורה של אבקת מורינגה או בעלים טריים. מכיוון שקשה להתמיד בצריכת עלים טריים, מומלץ להשתמש בכמוסות אשר יקלו על אופן הצריכה שלה וקביעות הצריכה.
לחולי גאוט מומלץ לצרוך תוספים יעודיים למחלת הגאוט המכילים בתוכם מורינגה כמו כדורי מורינגה או כמוסות מורינגה וכמובן להתאים תזונה נכונה ומבוקרת למחלת השיגדון.

קראו עוד על כמוסות מורינגה טבעיות ובלעדיות לאתר

זרעי סלרי

מסתבר שלא רק הירק שהכריחו אותנו לאכול כילדים התגלה כבריא כשגדלנו, אלא גם הזרעים שלו נחשבים ככאלו, במיוחד עבור חולי גאוט. לזרעים יש השפעות משתנות על הגוף ולכן הם עוזרים לכליות לדלל ולהפריש את חומצת השתן מהגוף ממנה סובלים כל חולי הגאוט.

כיצד ניתן לצרוך זרעי סלרי לגאוט?

הדרך האפקטיבית ביותר לצרוך זרעי סלרי היא באמצעות חליטה. כמו כן, במטבח ניתן להשתמש בו בתיבול ובסלטים כתחליף למלח.

דובדבנים

הפרי האדמדם (והטעים) מכיל כמות גבוהה של פלבונואידים שבעצם מעניקים לו את צבעו. לדובדבנים מיוחסות תכונות אנטי דלקתיות, משככות כאבים ומנטרלות חומצת שתן ועוד. מחקר שנערך באוניברסיטת בוסטון הראה שצריכה של 10 דובדבנים שחורים ביום מורידה ב-50% את הסיכוי לקבל התקף גאוט חוזר. מה אפשר עוד לבקש, גם טעים וגם בריא.

כיצד ניתן לצרוך דובדבנים לגאוט?

אכילת דובדבנים טריים מדי יום (מתוקים או חמוצים). ניתן גם להוסיף כפית של רכז דובדבנים שחורים לכוס מים שלוש פעמים ביום (או כף לליטר וחצי מים).

תזונה לגאוט תקציר

 

מיץ נוני

עוד לא שמעתם על הפרי נוני? אז בהחלט הגיע הזמן, במיוחד אם אתם סובלים ממחלת הגאוט. מקורו של הפרי נוני, בן למשפחת האנונה, הוא באיי פולינזיה ואיי הוואי, אך הוא נפוץ במדינות רבות כמו טהיטי ופיג'י. הוא נחשב ל"מזון-על" בשל המרכיבים התזונתיים העצומים שהוא מכיל בו. הוא נודע כמחזק את המערכת החיסונית, מקל על דלקות מפרקים ומווסת רמת חומציות.

כיצד ניתן לצרוך מיץ נוני לגאוט?

טעם של פרי הנוני לכשעצמו הוא די נוראי, ולכן אנשים רבים נמנעים לצרוך אותו בצורתו המקורית או אפילו כמשקה שהרכיב היחיד בו הוא נוני. מסיבה זו, מומלץ לצרוך מותגים אשר מכילים מחיות פירות טבעיים נוספים כמו אוכמניות ופטל טבעי אשר משפרים משמעותית את הטעם של הנוני.

פירות וירקות המכילים ויטמין C

לא רק במצבי צינון ויטמין C יעזור לנו, ויטמין חשוב זה הוכח, במחקר רחב היקף, כמפחית עד כ-45% את הסיכוי להישנות התקפי גאוט. במחקר שנעשה מצאו כי צריכה של כל 500 מיליגרם ויטמין C ביום מפחיתה בכ-15% את הסיכוי לקבל התקף גאוט כך שהמחקר ממליץ לחולי גאוט על צריכה של כ-1500 עד 2000 מ"ג ויטמין  C ביום בכדי להגיע לאפקטיביות המקסימלית.

כיצד ניתן לצרוך ויטמין C לגאוט?

ויטמין C מצוי בפירות הדר כגון לימון ותפוז כמו כן בקיווי, ברוקולי, עגבניות ועוד כך שכדאי לצרוך את המאכלים האלו על בסיס יומי.
טיפ חשוב: הוסיפו לימון למים המסייע להורדת החומציות בדם ואף מומלץ להתחיל עם כוס אחת בבוקר על בטן ריקה.

מים (!!!)

זה אולי נשמע לכם כמו הדבר הכי פשוט, אבל תמיד אומרים שפשטות מנצחת, וכך גם במקרה הזה. הדבר הכי טוב וחסכוני שחולי גאוט יכולים לעשות זה לשתות הרבה מים. הכמות המומלצת היא 2-3 ליטרים של מים ביום. שתייה מרובה של מים באופן יומיומי מדללת את ריכוז חומצת השתן במפרקים ועוזרת לכליות להפריש יותר חומצת שתן בשתן. כמו כן, בזמן התקף, מומלץ לשתות כל שעתיים לפחות כוס מים מינרלים אחת.

כיצד ניתן לצרוך מים לגאוט?

בכל דרך שתגרום לכם לשתות הרבה מים. כמובן שההמלצה היא לצריכת מים, ולא מים ממותקים או משקאות קלים.

הנה כמה תוספים אחרים שמומלץ לצרוך כדי לסייע בטיפול טבעי בגאוט:

  • גדילן מצוי אשר ידוע בכמות נוגדי החמצון העצומה שהוא מכיל וביכולתו לנקות כבד ולשקמו
  • ברומלאין אשר מופק מגבעול ומפרי הבוסר של האננס ועוזר בתהליך פירוק החלבון בגוף ומסייע בהורדת כמות הפורינים, אשר מעלים את חומצת השתן בדם.

כמו כן, מומלץ לצרוך רק דגנים מלאים כגון:

  • אגוזים
  • שקדים
  • זרעי חמניות וזרעי דלעת
  • טחינה משומשום מלא
  • מוצרי סויה
  • זרעי פשתן טחונים
  • ועוד…

להתאמת טיפול בתוספי תזונה מיוחדים לגאוט אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר בטופס המצורף למטה, במספר הטלפון 077-3013439 או בוואטסאפ ונתאים לך טיפול אישי ומותאם למצבך.

מלאו פרטים ונחזור בהקדם

אז מה למדנו היום:

אל תישארו עם הכאבים! השאירו פרטים וקבלו ייעוץ טלפוני בחינם עם ד"ר שרה ברק, מומחיות לטיפול טבעי במחלת גאוט!

ביקרתם בחנות האונליין שלנו?

מבחר חבילות ופורמולות טבעיות לטיפול בגאוט במחירים שאסור לפספס!

המלצות של לקוחותינו:

מאמרים מקצועים נוספים:

ד"ר שרה ברק
ד"ר שרה ברק

ד”ר שרה ברק (Ph.D), מומחית לטיפול טבעי בגאוט ואחראית על הידע המקצועי שהחברה מספקת. ד”ר ברק אמונה על פיתוח הפורמולות הטבעיות שלנו ועל הליווי המקצועי של כל מטופלינו. בנוסף הצוות מורכב ממנהלים, אנשי מקצוע מוכשרים שמלווים את המטופלים במהלך הטיפול. הבסיס לטיפול מושתת על עקרונות הטיפול של ד”ר שרה ברק והוא כולל ייעוץ מקצועי אישי לכל מטופל, טיפול בפורמולות טבעיות, מידע חשוב וסרטונים מלמדים בנושא הגאוט. כדי להתחיל בטיפול אתה צריך לעשות צעד אחד ולפנות אלינו, משם אנחנו כבר נסביר לך איך כדאי לך להמשיך.

יש לכם שאלה? מעוניינים במידע נוסף? הגיבו בתיבה למטה ונענה בהקדם!

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

מאמרים מקצועים נוספים:

כאבי גאוט בכף הרגל

כאבי גאוט ברגל

למה גאוט בא לידי ביטוי דווקא ברגלים? מחלת הגאוט מתבטאת לרוב בהתקפי כאב עזים בבוהן כף הרגל. הופעה של מחלת גאוט ברגל נובעת מצבירת יתר של חומצת

קרא עוד »

מאמרים מקצועים נוספים:

0
Would love your thoughts, please comment.x
אני רוצה לשאול שאלה
1
יש לך שאלה על גאוט?
היי,
איך אוכל לעזור לך?