לייעוץ והזמנות – 077-3013439

התקף גאוט: 8 טיפים חיוניים לטיפול ומניעה

בזמן התקף גאוט כל הגוף והמוח מתמקדים בכאבים העזים במפרק הכואב. מה יכול להקל עליכם כשזה קורה? לשתות הרבה מים, לעשות קומפרסים חמים על האזור הכואב, להימנע כליל מבשר, עוף, אלכוהול ומשקאות ממותקים, ולתת למפרק הכואב לנוח. עזרה ראשונה להתקף גאוט.

איך מרגיש התקף גאוט?

אם תשאלו חולה גאוט מה הוא מרגיש בזמן התקף גאוט או בשמו השני התקף שיגדון, כנראה תשמעו ממנו מילים כמו "כאב עז שלא מרפה", "בלתי נסבל", ו"משהו שהוא מעולם לא חווה קודם". התקף גאוט נגרם כאשר לאורך שנים מצטברת חומצת שתן במפרקים שם נוצרת דלקת המפרקים זאת בעקבות מצב של יתר חומצת שתן בדם.
לרוב מופיע ההתקף ככאב חד באחד המפרקים בגוף, וברוב המקרים במפרק שבבוהן הרגל. המפרק הכואב עשוי להיות אדום מאוד ונפוח, וכל נגיעה קלה בו מחריפה את הכאב עד רמה שלא ניתן לגעת בו. התקף כזה עשוי להימשך מספר ימים, וללא טיפול מונע הוא יכול גם לחזור לאחר מספר שבועות. אולם לצד משככי הכאבים ותרופות נוגדות דלקות שמציעה הרפואה הקונבנציונלית לטיפול בהתקף, ניתן גם לטפל בו במספר דרכים אחרות:

התקף גאוט מה עושים?

יש מגוון דברים שיכולים לעזור:

1. טיפול מונע

אולי הטיפ החשוב ביותר (ואולי הברור מאליו) הוא כלל לא להגיע למצב של התקף (בהנחה שיודעים שרמת חומצת השתן היא גבוהה).
בעזרת דיאטה נכונה, הקפדה על משקל תקין, צריכת תוספים טבעיים שייצויינו בהמשך ושמירה על אורח חיים בריא ורגוע ניתן להוריד את רמת חומצת השתן בדם, למנוע את ההתקף הבא ולהגן על הגוף מנזקי חומצת השתן שעלולים להיות כואבים ולעיתים אף מסכני חיים.

2. מים

שתו המון המון מים. הכמות המומלצת היא 3 ליטר ביום בזמן שאתם חווים התקף, אם תרצו כוס מים כל שעתיים לכל הפחות. מומלץ להוסיף למים מיץ לימון סחוט (ללא סוכר), שכידוע מסייע להורדת החומציות בדם. כאן צריך להזכיר גם שבזמן שגרה, ללא התקף, מומלץ לחולי גאוט לשתות 2-3 ליטרים של מים ביום.

3. קומפרסים חמים

לוקחים מגבת או רטיית בד, מחממים מעט במים חמים ומניחים על האזור הכואב. חשוב לשים לב שהמגבת לא חמה מדי ולא תיצור כוויה, וגם לא לשים אותה למשך זמן ממושך מדי (עד 20 דקות). ניתן גם לעשות זאת בעזרת כריות חימום ייעודיות. יש לחזור על הפעולה 2-3 פעמים ביום. החימום מרחיב את כלי הדם ובכך משפר את זרימתו בגוף, הוא מגביר חילוף חומרים בגוף ומפחית נוקשות מפרקית. ובאופן כללי, זה גם מאוד נעים.

4. תוספי תזונה לגאוט

לרוב, צריכת תוספים לטיפול בגאוט אשר מתאימים לחולי גאוט דוגמת כמוסות מורינגה, כורכומין, גדילן מצוי, ברומאלין, משקה נוני ורכז דובדבנים שחורים משמשים לטיפול מונע, אך יש בכוחם גם לסייע בהתקף גאוט. מומלץ להתיעץ עם מומחה לצמחי מרפא לפני השימוש.

5. בשר ועוף מחוץ לתפריט

כל חולה גאוט יודע שעליו להמעיט בצריכת בשר באופן יומיומי, משום שיש בו כמות פורינים גבוהה שמעלה את חומצת השתן בדם. אולם כשמגיע התקף גאוט יש להימנע כליל מצריכתו ואף מצריכת עוף בימים בהם אתם חווים את ההתקף, מומלץ לסגל דיאטה ללא בשר אדום ופירות ים ובכלליות להמעיט בחלבון.

ראו גם: תזונה מומלצת לחולי לגאוט

6 הימנעו מאלכוהול ומשקאות ממותקים

באופן כללי, לחולי גאוט מומלץ להימנע משתיית משקאות אלכוהוליים, לרבות בירה וליקרים. אך אם אתם לא מיישמים זאת בימי שגרה, בזמן התקף אל תתקרבו אליהם. כמו כן, משקאות ממותקים שאינם טבעיים אינם מומלצים לחולי גאוט בשל כמות הפרוטוקוז הגבוהה בהם שמעלה את חומצת השתן הדם  וגם במקרה שלהם, בזמן התקף מומלץ להימנע מהם כליל.

7. תנו למפרק הכואב לנוח

בזמן שאתם חווים התקף גאוט, הקלו על המפרק הכואב ככל האפשר. נוחו יותר ואם מדובר במפרק ברגל כמו ברוב המקרים, לכו עם קביים. כשהכאב מופיע בבוהן, אתם יכולים לחתוך חור בגרב – כך תדאגו להשאיר אותה חמה מצד אחד, ותחסכו מעצמכם את המגע הכואב של הגרב מהצד השני (כן, עבור חולי גאוט גם מגע של גרב עשוי להיות כואב בזמן התקף).

8. התייעצו עם מומחה

לכל אדם סף כאב שונה, סוג כאב שונה ובהתאם גם גורמים שונים שמקלים עליו. לכן, חשוב מאוד להגיע להתייעץ עם מומחה מטפל לגאוט שמכיר את מחלת הגאוט על בוריה, שמתאים לכם ושיודע להתאים עבורכם את הטיפול הנכון. כמובן שטיפול מונע נכון מסייע בהפחתת תדירות ההתקפים ואף להעלים אותם למשך שנים. רק בריאות.

התקף גאוט

התקף גאוט: הדרכה אינטרנטית של ד"ר שרה ברק

למידע נוסף והדרכה מלאה על מניעת התקפי גאוט, עברו לעמוד ההמלצות של ד"ר שרה ברק לטיפול טבעי במחלת הגאוט או השאירו פרטים בטופס המצורף מטה.

אין האמור לעיל מהווה תחליף לייעוץ רפואי אישי המותאם לכל חולה.

בסרטון: ד"ר שרה ברק על טיפול בהתקפי גאוט

רוצים לקבל הדרכה לטיפול טבעי בגאוט? מלאו את הפרטים והסרטון בדרך אליכם!

אז מה למדנו היום:

אל תישארו עם הכאבים! השאירו פרטים וקבלו ייעוץ טלפוני בחינם עם ד"ר שרה ברק, מומחיות לטיפול טבעי במחלת גאוט!

ביקרתם בחנות האונליין שלנו?

מבחר חבילות ופורמולות טבעיות לטיפול בגאוט במחירים שאסור לפספס!

המלצות של לקוחותינו:

מאמרים מקצועים נוספים:

ד"ר שרה ברק
ד"ר שרה ברק

ד”ר שרה ברק (Ph.D), מומחית לטיפול טבעי בגאוט ואחראית על הידע המקצועי שהחברה מספקת. ד”ר ברק אמונה על פיתוח הפורמולות הטבעיות שלנו ועל הליווי המקצועי של כל מטופלינו. בנוסף הצוות מורכב ממנהלים, אנשי מקצוע מוכשרים שמלווים את המטופלים במהלך הטיפול. הבסיס לטיפול מושתת על עקרונות הטיפול של ד”ר שרה ברק והוא כולל ייעוץ מקצועי אישי לכל מטופל, טיפול בפורמולות טבעיות, מידע חשוב וסרטונים מלמדים בנושא הגאוט. כדי להתחיל בטיפול אתה צריך לעשות צעד אחד ולפנות אלינו, משם אנחנו כבר נסביר לך איך כדאי לך להמשיך.

יש לכם שאלה? מעוניינים במידע נוסף? הגיבו בתיבה למטה ונענה בהקדם!

4 4 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

מאמרים מקצועים נוספים:

כאבי גאוט בכף הרגל

כאבי גאוט ברגל

למה גאוט בא לידי ביטוי דווקא ברגלים? מחלת הגאוט מתבטאת לרוב בהתקפי כאב עזים בבוהן כף הרגל. הופעה של מחלת גאוט ברגל נובעת מצבירת יתר של חומצת

קרא עוד »

מאמרים מקצועים נוספים:

0
Would love your thoughts, please comment.x
אני רוצה לשאול שאלה
1
יש לך שאלה על גאוט?
היי,
איך אוכל לעזור לך?