לייעוץ והזמנות – 077-3013439

שבירת מיתוסים על גאוט

אחרי שדיברנו על עובדות על גאוט הגיע הזמן שננפץ כמה מיתוסים על הגאוט.
בטוחים שהבעיה הגדולה בגאוט היא רק התקפי הגאוט? חושבים שמחלת הגאוט מופיעה רק אצל גברים? לא מאמינים שקיים טיפול טבעי ויעיל למחלה? אז כדאי שתחשבו שוב. 8 מיתוסים נפוצים על מחלת גאוט שחשוב להבהיר ולנפץ.

גאוט היא מחלת מפרקים שידועה לאדם כבר אלפי שנים ועם השנים נבנו מסביבה מיתוסים רבים. אתרים ופורומים רבים ברשת העוסקים במחלת הגאוט מלאים באותן "עובדות" ומיתוסים סביב המחלה אשר חלקם נכונים, חלקם חצי נכונים, חלקם מטעים, וחלקם פשוט שייכים לתפיסות ישנות שהשתנו עם התפתחות עולם המחקר. כדי לעשות לכם סדר בדברים ריכזתי עבורך 8 מיתוסים נפוצים על מחלת גאוט, ואסביר לך מדוע הם אינם נכונים ולא בהכרח רלוונטיים.

מיתוס 1: גאוט מסוכן רק בזמן התקף גאוט ואחרי ההתקף הוא אינו מהווה בעיה או סיכון

אומנם הביטוי של המחלה הוא באמצעות התקפי גאוט כואבים אשר משבשים את שגרת החיים, אולם התקפי הגאוט הם רק התסמינים המידיים של התגבשות חומצת השתן במפרקים. הבעיה האמיתית היא הרמה הגבוה והמסוכנת של חומצת השתן בדם. מלבד ההתקפים, חומצת השתן עשוייה לגרום לסיבוכים רבים ומסוכנים אשר בהיעדר טיפול נכון עשויים להתפתח לכשלים רבים בגוף ובעיות בריאותיות קריטיות. הבולטים מביניהם הם אבנים בכליות, חסימות עורקים וכלי דם, טופי (TOPHI) – היווצרות גושים מתחת לעור באזורים מסוימים בגוף ומחקר מקיף שבחן כ-205 אלף חולי גאוט בדק ומצא כי חולי גאוט חשופים פי 2 מיתר האוכלוסייה להתקפי לב ולשבץ מוחי! ולכן חשוב מאוד שאם אדם אובחן כחולה גאוט או שרמת חומצת השתן בדמו גבוה, מומלץ לו טיפול מונע לגאוט עוד לפני ההתקף הבא. טיפול מונע יתבצע בעזרת תזונה נכונה, תוספי תזונה מתאימים וטבעיים וטיפול תרופתי במידת הצורך, בכדי לסייע לגוף למנוע את הופעת אותם תסביכים אפשריים וכמובן גם למנוע את התקפי הגאוט העתידיים.

מיתוס 2: מחלת הגאוט מופיעה אך ורק בקרב גברים

רבים חושבים שמחלת הגאוט היא רק צרתם של גברים, אך בפועל גברים מהווים רק כ- 80% מאוכלוסיית חולי הגאוט בעוד ישנו חלק לא מבוטל של כ-20% של נשים אשר סובלות מהמחלה ולא פעם אף עלולות להתבייש במחלה מכיוון שלמחלה ישנה סטיגמה מוטעית של "מחלה גברית". לרוב גאוט יופיע אצל נשים לאחר גיל המעבר ונדיר לגלותה בגיל הפוריות. הסיבה לכך נעוצה בהפחתת ייצור הורמון האסטרוגן בגיל המעבר אשר לו יש תפקיד חשוב בויסות רמת חומצת השתן.
חשוב מאוד לדעת שגם נשים חשופות לעלייה ברמת חומצת השתן והופעת מחלת הגאוט ולכן אין שום סיבה להתבייש במחלה ולהסתירה אם היא מאובחנת אצל נשים, אלא להבין שגאוט היא נורת אזהרה שהגוף מאותת לנו בכדי למנוע את נזקי חומצת השתן בגוף ועלינו לטפל בבעיה במידיות.

מיתוס 3: אסור לצרוך מזונות צמחיים כמו עדשים וקטניות כיוון שהם מכילים פורינים

חומצת שתן היא תוצר לוואי של פירוק פורינים בתוך הגוף. הפורינים נמצאים במזונות ממקורות מן החי וממקורות צמחיים כך במשך שנים ההמלצה לחולי גאוט הייתה להימנע מאותם מזונות עשירים בפורינים או במילים אחרות דיאטה דלת פורינים.
אולם מספר מחקרים שנעשו הראו שפורינים ממקור צמחי אינם מתנהגים בגוף כמו אותם פורינים ממקורות מן החי וכמעט ואינם משפיעים על רמת חומצת השתן בדם. המשמעות היא שניתן לצרוך מזונות ממקור צמחי שמכילים פורינים כגון עדשים, חומוס קטניות ועוד, אך אין להפריז בצריכתם. כמות הצריכה המומלצת היא לא יותר מכוס אחת ביום של אותם מזונות.

מיתוס 4: גאוט זה רק עניין גנטי

לא פעם בנים להורים אשר סובלים מגאוט יסבלו גם הם ממחלת הגאוט כיוון שהנטייה לעליית חומצת השתן בדם ובהתגבשותה במפרקים עלולה לעבור בתורשה. אך עובדה זאת היא בהחלט לא הגורם היחיד למחלה ובטח שזאת לא גזירה משמים עבור אילו אשר הוריהם לקו במחלה.
תהליכים גנטיים אפשר לזרז או לעקב בהתאם לשמירה או אי שמירה על אורך חיים נכון ובריא. אדם אשר מקפיד על אורך חיים נכון ומאוזן, אותה נטייה גנטית לרוב לא תתפרץ על אף שאחד מהוריו לקה במחלה. בעוד אדם שאינו מקפיד על אורך חיים נכון ומאוזן ושאחד מהוריו לקה בגאוט יהיה חשוף בהרבה לעלייה בחומצת השתן ובהופעת התקפי גאוט.
גנטיקה כאמור היא רק אחד מהגורמים לגאוט מתוך מכלול רחב של גורמי סיכון כגון: תזונה לא נכונה, עודף משקל וצריכה מוגברת של בשר ואלכוהול, שימוש בתרופות מסויימות, מחלות רקע כגון סוכרת מתחים נפשיים ועוד.
עם זאת, מומלץ מאוד לבנים ובנות של חולי גאוט לעשות בדיקת דם פשוטה של חומצת השתן בכדי לבדוק אם הם נמצאים בסיכון ובמידה וחומצת השתן אצלם עולה על- 6.8 מומלץ לנהל אורך חיים מאוזן ובריא יותר בכדי למנוע מהמחלה להתפרץ ואם חומצת השתן גבוהה במיוחד להתחיל מבעוד מעוד גם טיפול מונע בתוספי תזונה טבעיים שעוזרים בהורדת חומצת השתן.

מיתוס 5: עדיף לצרוך מזונות כמו שניצלים צמחוניים במקום בשר

חולי גאוט רבים מבינים את הסיכון בצריכת מזונות כמו בשר ומאכלי ים למיניהם שמעלים את רמת חומצת השתן ולכן בוחרים באופציה של צריכת תחליפי בשר מעובדים כמו שניצל צמחוני וכו'.
אותם תחליפי בשר הם אוכל מעובד ומתועש שאינו בריא לגוף ואף עלול להעלות את חומצת השתן ולגרום להופעת גאוט.

מיתוס 6: רק תזונה נכונה מספיקה בכדי לסייע לטיפול בגאוט

תזונה נכונה חשובה מאוד אך ברוב המקרים בהם כבר הופיעו תסמיני הגאוט ורמת חומצת השתן גבוהה שמירה על תזונה נכונה לבדה לא תפתור לחלוטין את הבעיה והתקפי גאוט עלולים לחזור.
מלבד שמירה על תזונה נכונה על חולי גאוט להוריד את רמת הסטרס בחייהם ולישון טוב. כמו כן, צריכה של תוספי תזונה המתאימים לחולי גאוט מסייעת לגוף להיפתר מעודפי חומצת השתן ע"י חיזוק האיברים שאחראיים על פינוי החומצה וכן ע"י דיכוי של ייצור עודף של חומצת השתן.

מיתוס 7: אין טיפול טבעי בגאוט שהינו גם יעיל

כיום הטיפול העיקרי שניתן ע"י קופות החולים הינו תרופות מרשם אשר חלק לא קטן מהמטופלים מפתח אליהן תגובות לא רצויות אשר מתבטאות בתופעות לוואי כגון: כאבי בטן, בעיות עור וכו'.
אך עובדה שכמעט ונשכחה במהלך השנים היא העובדה שישנם צמחי מרפא אשר ידועים כבר מאות ואלפי שנים כעוזרים לטיפול במחלה ואף ישנן תרופות שמבוססות על סינטוז של רכיבים צמחיים בכדי לטפל במחלה.
כיום, מחקרים מאוששים את מה שידעו בעבר ומראים את יעילותם של צמחים ותוספי תזונה טבעיים אשר עוזרים בהורדת חומצת השתן ומניעת התקפי גאוט ובכך משפרים לאין שיעור את איכות חייהם של חולי גאוט רבים. השילוב של דיאטה מתאימה לחולי גאוט בתוספת צמחי מרפא כמו כורכומין, מורינגה וברומלאין, רכז דובדבנים שחורים ועוד, בהחלט עוזרים לחולי גאוט. המילים החשובות כאן הם הקפדה וסבלנות, והשכר ישתלם.

מיתוס 8: גאוט זאת מחלה של עשירים

בעבר כונתה מחלת הגאוט "מחלת המלכים" משום שהייתה נפוצה בעיקר בקרב אוכלוסייה עשירה מאוד שצרכה המון בשר ואלכוהול, בניגוד לפשוטי העם שלא יכלו להרשות זאת לעצמם. אך כיום, כאשר צריכת בשר, במיוחד בשר מעובד ואיברים פנימיים, ואלכוהול נפוצים בקרב כלל האוכלוסייה, אותה מחלה שהייתה נפוצה בקרב העשירים הפכה להיות נחלתם של כל שכבות האוכלוסייה ואחוז הסובלים מגאוט בקרב האוכלוסייה הבוגרת הוא בין 2.5% ל-4%!

טלפון – 077-3013439
מייל – legoutinfo@gmail.com
ווטסאפ – 0515101023
כתובת הקליניקה – בירנית 12, כוכב יאיר

ניתן להשאיר לנו הודעה ונחזור אליכם בהקדם!

מטפלים המעוניינים לקבל מידע נוסף והצעות מיוחדות > לחצו כאן

עקבו אחרינו בפייסבוק

מלאו פרטים ונחזור בהקדם

אז מה למדנו היום:

אל תישארו עם הכאבים! השאירו פרטים וקבלו ייעוץ טלפוני בחינם עם ד"ר שרה ברק, מומחיות לטיפול טבעי במחלת גאוט!

ביקרתם בחנות האונליין שלנו?

מבחר חבילות ופורמולות טבעיות לטיפול בגאוט במחירים שאסור לפספס!

המלצות של לקוחותינו:

מאמרים מקצועים נוספים:

ד"ר שרה ברק
ד"ר שרה ברק

ד”ר שרה ברק (Ph.D), מומחית לטיפול טבעי בגאוט ואחראית על הידע המקצועי שהחברה מספקת. ד”ר ברק אמונה על פיתוח הפורמולות הטבעיות שלנו ועל הליווי המקצועי של כל מטופלינו. בנוסף הצוות מורכב ממנהלים, אנשי מקצוע מוכשרים שמלווים את המטופלים במהלך הטיפול. הבסיס לטיפול מושתת על עקרונות הטיפול של ד”ר שרה ברק והוא כולל ייעוץ מקצועי אישי לכל מטופל, טיפול בפורמולות טבעיות, מידע חשוב וסרטונים מלמדים בנושא הגאוט. כדי להתחיל בטיפול אתה צריך לעשות צעד אחד ולפנות אלינו, משם אנחנו כבר נסביר לך איך כדאי לך להמשיך.

יש לכם שאלה? מעוניינים במידע נוסף? הגיבו בתיבה למטה ונענה בהקדם!

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

מאמרים מקצועים נוספים:

כאבי גאוט בכף הרגל

כאבי גאוט ברגל

למה גאוט בא לידי ביטוי דווקא ברגלים? מחלת הגאוט מתבטאת לרוב בהתקפי כאב עזים בבוהן כף הרגל. הופעה של מחלת גאוט ברגל נובעת מצבירת יתר של חומצת

קרא עוד »

מאמרים מקצועים נוספים:

0
Would love your thoughts, please comment.x
אני רוצה לשאול שאלה
1
יש לך שאלה על גאוט?
היי,
איך אוכל לעזור לך?