לייעוץ והזמנות – 077-3013439

הקשר בין ספורט לגאוט

מה הקשר בין פעילות גופנית להופעת התקף גאוט? ואיך פעילות גופנית יכולה לתרום או אף להרע במצבים מסוימים לסובלים מגאוט ומעודף חומצת השתן?

לפי הנתונים שפורסמו באתר הכנסת, מעל 50% מהמבוגרים בישראל סובלים מעודף משקל או מהשמנת יתר. זהו אחוז גבוה מאוד ואף נחשב מהגבוהים בעולם!

ידוע שישנו קשר ישיר בין עודף משקל לבין הופעת מחלות שונות ואף הופעת מחלת הגאוט ועלייה של חומצת השתן.

מה הקשר בין משקל עודף לגאוט?

המשקל העודף גורם לעומס על האיברים הפנימיים בגופנו וכך נוצר לחץ על הכליות ועל מערכת העיכול אשר אחראיות על פינוי חומצת השתן. אותו הלחץ מפריע לאותם איברים לבצע את עבודת פינוי החומצה וכך נוצרת עלייה בחומצת השתן והופעת התקף הגאוט.

דיברנו המון על תזונה נכונה לסובלים ממחלת גאוט, וכמובן שלתזונה יש ערך רב גם בשמירה על משקל תקין. אך יחד עם זאת, אנו חייבים להוסיף פעילות גופנית כלשהי לשגרת היומיום בכדי להילחם בתופעת המשקל העודף ולחזק את גופינו, מה גם שפעילות גופנית משפרת את הזרמת הדם לכל האיברים הפנימיים אשר תעצים ותשפר את פעילותם.

אך פה חשוב לציין שלחולי גאוט ספורט עלול להיות חרב פיפיות ודווקא לפגוע במצבים מסוימים. ישנם שלושה מצבים בהם ספורט עלול לפגוע בסובלים מעודף חומצת השתן ומגאוט.

3 מצבים בהם ספורט עלול לפגוע

  • אימון בזמן התקף
  • אימון אינטנסיבי מידי (גם לא בזמן התקף)
  • פציעות ספורט שיכולות להוות גם כן טריגר להתפרצות התקף גאוט

רבים לא יודעים זאת אך ספורט אינטנסיבי מידי עשוי לגרום לעלייה של חומצת השתן. בזמן פעילות גופנית ישנו תהליך של פירוק חלבונים מה שיכול להוביל להיווצרות פורינים אשר מעלים את רמת חומצת השתן בדם – ועודף חומצת שתן לעיתים יתבטא בהתקף גאוט. בביצוע ספורט בזמן התקף גאוט אנו עלולים לגרום לפגיעה נוספת במפרק בו נוצר הגאוט וכן להעלות את חומצת השתן ולהחריף את ההתקף. לכן חשוב להבין שחומצת השתן עולה לא רק כשצורכים בשר וחלקים פנימיים של בעלי חיים אלא גם כשהגוף מפרק חלבונים בכמות גדולה בספורט מאומץ.

אלו סוגי ספורט מתון מומלץ לעשות כשיש גאוט?

  1. הליכה של 30-60 דקות ביום – אני ממליצה ללכת באוויר צח בשדות או בשבילים המרוחקים מכבישים סואנים. האוויר בשולי הכבישים רווי בזיהום אויר הנפלט מאמצעי התחבורה.
  2. יוגה ופילאטיס – ממליצה על יוגה מתונה כמו האטה יוגה ומדיטציה המשלבות טכניקות הרפיה ונשימות.
  3. שחייה – אני ממליצה על שחייה מתונה בעדיפות לשחייה בים או בבריכות טבעיות ולא בבריכה אשר מלאה בכלור וכימיקלים אחרים אשר נספגים בגופינו.

מומלץ לגוון את הפעילות הגופנית ולבצע לפחות 3-5 ימים בשבוע.

סיבה נוספת שפעילות גופנית מתונה מומלצת לחולי גאוט היא הפגת לחצים. מתח נפשי ולחץ מהווים טריגר להתפרצות גאוט ופעילות גופנית מתונה מפיגה מתחים ומשפרת מצב רוח.

פעילויות ספורטיביות שעדיף להימנע מהם הן: פעילות גופנית מאומצת כמו הרמת משקולות כבדות, ריצה, כדורגל וכן סוגי ספורט אחרים שגורמים לבנייה אינטנסיבית של השריר.

לסיכום

השגרה היומיומית של רובנו מאוד עמוסה ולפעמים ממש קשה לנו להכניס ללו"ז הצפוף גם אימון גופני של 40 דקות עד שעה. אבל כל מי שאי פעם התמיד באימונים לתקופה נוכח שלאימון גופני ישנו קסם מיוחד ואחרי תקופה שמתמידים באימונים מגלים שהכושר הגופני אומנם "גוזל" 40 דקות מהיום שלנו אך מאידך הוא הופך את כל היום שלנו לאנרגטי יותר, אפקטיבי יותר והרבה יותר קליל ורגוע. כך שכאשר אנו עושים כושר, לא רק שאנו לא מבזבזים זמן אלא אנחנו מרוויחים אותו בניצול טוב יותר של כל דקה ודקה במשך היום רק מעצם עשייתו.

ואם כל זה לא מספיק, פעילות גופנית נכונה גם תעזור לך להוריד את חומצת השתן, להפיג מתחים ולמנוע התקפי גאוט עתידיים.

ועוד טיפ חשוב: ביום של בדיקות חומצת שתן וביום שלפניו מומלץ לא לעשות ספורט על מנת שהתוצאות יהיו מדויקות ולא יושפעו מהאימון הגופני.

טלפון – 077-3013439
מייל – legoutinfo@gmail.com
ווטסאפ – 0515101023
כתובת הקליניקה – בירנית 12, כוכב יאיר

ניתן להשאיר לנו הודעה ונחזור אליכם בהקדם!

מטפלים המעוניינים לקבל מידע נוסף והצעות מיוחדות > לחצו כאן

עקבו אחרינו בפייסבוק

מלאו פרטים ונחזור בהקדם

אז מה למדנו היום:

אל תישארו עם הכאבים! השאירו פרטים וקבלו ייעוץ טלפוני בחינם עם ד"ר שרה ברק, מומחיות לטיפול טבעי במחלת גאוט!

ביקרתם בחנות האונליין שלנו?

מבחר חבילות ופורמולות טבעיות לטיפול בגאוט במחירים שאסור לפספס!

המלצות של לקוחותינו:

מאמרים מקצועים נוספים:

ד"ר שרה ברק
ד"ר שרה ברק

ד”ר שרה ברק (Ph.D), מומחית לטיפול טבעי בגאוט ואחראית על הידע המקצועי שהחברה מספקת. ד”ר ברק אמונה על פיתוח הפורמולות הטבעיות שלנו ועל הליווי המקצועי של כל מטופלינו. בנוסף הצוות מורכב ממנהלים, אנשי מקצוע מוכשרים שמלווים את המטופלים במהלך הטיפול. הבסיס לטיפול מושתת על עקרונות הטיפול של ד”ר שרה ברק והוא כולל ייעוץ מקצועי אישי לכל מטופל, טיפול בפורמולות טבעיות, מידע חשוב וסרטונים מלמדים בנושא הגאוט. כדי להתחיל בטיפול אתה צריך לעשות צעד אחד ולפנות אלינו, משם אנחנו כבר נסביר לך איך כדאי לך להמשיך.

יש לכם שאלה? מעוניינים במידע נוסף? הגיבו בתיבה למטה ונענה בהקדם!

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

מאמרים מקצועים נוספים:

כאבי גאוט בכף הרגל

כאבי גאוט ברגל

למה גאוט בא לידי ביטוי דווקא ברגלים? מחלת הגאוט מתבטאת לרוב בהתקפי כאב עזים בבוהן כף הרגל. הופעה של מחלת גאוט ברגל נובעת מצבירת יתר של חומצת

קרא עוד »

מאמרים מקצועים נוספים:

0
Would love your thoughts, please comment.x
אני רוצה לשאול שאלה
1
יש לך שאלה על גאוט?
היי,
איך אוכל לעזור לך?