לייעוץ והזמנות – 077-3013439

כל מה שצריך לדעת על צמח מורינגה

מה זה צמח המורינגה?

מורינגה אוליפרה – או בשמו העברי מורינגה מכונפת, הינו עץ מאכל שמקורו בהודו במורדות ההימלאיה, באפריקה ובמזרח אסיה. המורינגה משמשת כצמח מרפא רב עוצמה ונעשים שימוש כמעט בכל חלקי העץ אך בעיקר בעלים ובזרעי המורינגה. אבקת עלי המורינגה ידועה ביכולות נוגדות הדלקת שלה, בתמיכה במערכת החיסון ובמענה למגוון רחב מאוד של בעיות בריאותיות נוספות. שמן זרעי מורינגה מאידך ידועים ביכולות איזון סוכרים, תמיכה בבעיות נשימה ובשמן האיכותי שמופק מהם אשר נפוץ בתעשיית ההקוסמטיקה.

בסרטון: הכירו את הסגולות והיתרונות המופלאים של צמח המורינגה מתוך "חדשות N12"

Play Video about מורינגה בחדשות N12

מורינגה סגולות מרפא:

  • מחזק את המערכת החיסונית.
  • אנטיביוטיקה טבעית- נוגד דלקות
  • עוזר במניעת סרטן ותמיכה בזמן הקרנות וכימותרפיה
  • מגביר ייצור חלב אם
  • תומך בבעיות דלקות מפרקים וגאוט.
  • טיפול באנמיה
  • עוזר בריפוי מחלות עור( זאבת, ופסוריאזיס וכו')
  • מנקה רעלים ורדיקלים חופשיים מהגוף.
  • עוזר לתפקוד שוטף של הלב וכלי דם.
  • משפר אונות גברית.
  • מאזן לחץ דם גבוהה
  • איזון רמות סוכר בדם.
מורינגה יתרונות

מוצרי צמח מורינגה

מהמורינגה מכינים מגוון של מוצרים החל בתוספים כאבקת עלים, שמן מהזרעים, אבקת זרעים, חליטות, מיצים, סבונים,קרמים ועוד.

  • עלים- נאכלים חיים או נטחנים לאבקה ומקופסלים בכמוסות לצריכה כתוסף תזונה.
  • זרעים- נעשה מהם שמן והם גם נטחנים לאבקה לשימושים בריאותיים, קוסמטיים ואף תעשייתיים היות והם ידועים ביכולות טיהור המים שלהם.
  • תרמילים ופרחים- את התרמילים ניתן לבשל ולאכול ובפרחים אפשר לאכול בסלט ואף לחלוט

עץ המורינגה נחשב כעץ פלא עוד מתקופתם של תרבויות עתיקות דוגמת תרבות יוון העתיקה, המצרים הקדמונים ותרבויות המזרח וכיום הוא עומד בחזית המחקר המדעי של צמחי המרפא, יחד עם צמחי מרפא שונים ומיוחדים כמו הכורכומין, הספירולינה הגדילן ועוד.

 

צמח המורינגה מכיל שילוב ערכים תזונתיים וריכוזים גבוהים ונדירים של חלבונים, ויטמינים, מינרלים, מיקרו אלמנטים ןאנטי-אוקסידנטיים. המורינגה משמשת כמזון-על, כמולטי ויטמין וכצמח מרפא שמרפא מגוון עצום של מחלות ולא בכדי נקרא "עץ 300 המחלות".

"עץ המורינגה נחשב כעץ פלא עוד מתקופתם של תרבויות עתיקות דוגמת תרבות יוון העתיקה, המצרים הקדמונים ותרבויות המזרח וכיום הוא עומד בחזית המחקר המדעי של צמחי המרפא."

פורמולת מורינגה

פורמולת מורינגה-וי פלוס - 160 ש"ח

חיזוק מערכת חיסונית | טיפול בדלקות | איזון סוכר וכולסטרול

מורינגה מכונפת ידע כללי

מורינגה כלולה במשפחת המורינגיים, המכילה 13 מינים שונים של מורינגה. בצמחיית הבר של ישראל קיימת המורינגה הרותמית, אשר נדירה בארץ ונמצאת בעיקר בבקעת ים המלח והערבה. מוצרי הבריאות מעץ המורינגה מופקים ממורינגה מכונפת שהינו עץ טרופי שמסוגל לגדול עם מעט מים ומסוגל לשרוד בתנאים קשים ואף בבצורת. המורינגה מכונפת הובאה לארץ בעיקר על ידי עולים מהודו ועל ידי עובדים זרים ממזרח אסיה אשר הכירו את סגולות העץ עוד מארצות מוצאם.
בעבר סווגה המורינגה כקטניה, אך בדיקות מעמיקות הכוללות מחקר ברמה המולקולארית הוכיחו שזאת משפחה בפני עצמה שמראה קרבה לפפאיה, לצלף ולצמחים אחרים במשפחת הצלפאיים.

מורינגה, תכונות טיפוליות

עץ המורינגה מיוחסות תכונות רפואיות נדירות ומקיפות הן ברפואה העממית והן בזירה המחקרית ונמצא בשימוש נרחב ברפואה האיורוודית(הרפואה ההודית המסורתית), בקרב נטורופתים, הרבליסטים ויועצות הנקה ברחבי הארץ והעולם.
עץ המורינגה מכיל שילוב ערכים תזונתיים וריכוזים גבוהים ונדירים של חלבונים, ויטמינים, מינרלים, מיקרו אלמנטים, אנטי-אוקסידנטיים ומשמש כמזון-על, כמולטי ויטמין וכצמח מרפא שמרפא מגוון עצום של מחלות ובעיות בריאותיות.

"כשערכו השוואה בין עץ המורינגה ובין כ-120 מיני ירקות ופירות שונים, עץ המורינגה התגלה כמוביל מובהק מבחינת ריכוז הויטמינים והמינרלים העצורים בו."

מהם הערכים התזונתיים של צמח המורינגה?

עץ המורינגה כמזון-על בעל ערכים תזונתיים גבוהים במיוחד ונחשב לאחד מהעצים העשירים ביותר בממלכת הצומח והוא נמנה עם אותה קבוצה מצומצמת ומכובדת של מזונות-העל, אשר מתבלטים בעוצמת הריפוי המקיף והעמוק שלהם ובטיפול מניעתי.

המורינגה משמשת כ:

  • מולטי ויטמין- ויטמין D, ויטמין C, ויטמין B, ויטמין B2, ויטמין B3, ויטמין A וויטמין E
  • מולטי-מינירל (סלניום, גופרית, מנגן, מגנזיום, אשלגן, נחושת)

המורינגה מכילה:

  • אומגה 3, אומגה 6 ואומגה 9
  • 18 חומצות אמינו חיוניות.
  • 46 אנטי אוקסידנטים.
  • 36 חומרים אנטי דלקתיים טבעיים בריכוז גבוה.
  • רכיבים נוגדי סרטן.
  • רכיבים אנטי בקטריאליים.
  • רכיבים נוגדי רעל
  • ועוד 
צמח מורינגה

חומצות אמינו במורינגה

לפי אגף החקלאות האמריקאי, עץ המורינגה מכיל שמונה עשרה חומצות אמיניות מתוך עשרים, שעוזרות לבנות את החלבונים שמצויים בגוף האדם.  החוקרים טוענים כי עץ המורינגה הוא חלק מקבוצה של צמחים קטנה שמכילה את כל החומצות אמיניות ההכרחיות הללו.

עץ המורינגה מכיל את כל תשע החומצות האמיניות שהכרחיות לגוף, ושהגוף עצמו לא יכול לייצר אותן.

הנוכחות של החומצות הללו וגם הפרופורציה שלהן יוצרות אפקט סינרגטי חיוני לגוף האדם ותורם רבות לתזונה נכונה ולבריאות האדם.

 

אבקת מורינגה אורגנית אנטיביוטיקה טבעית

עץ המורינגה הידוע ברפואה ההודית כעץ 300 המחלות ומוכר כצמח מרפא בכל העולם. כיום המורינגה היא אחד הכוכבים העולים בעולם המחקר תודות לתכולת הערכים התזונתיים שלה, ערכי נוגדי החימצון שבה וכן ביכולותיה האנטי דלקתיות. אבקת המורינגה האורגנית שבפורמולות הפלמורין ומורינגה-וי+ מקורה בישראל והיא נקטפה בצורה סלקטיבית, משמע, קטיף ידני שמפריד בין העלים, שמכילים את הרכיבים הפעילים שבצמח, לגבעולים והענפים שנחותים מבחינה טיפולית. וכך ניתן להיות בטוחים שהאפקטיביות הטיפולית של האבקה תהיה מקסימלית. 

 

יעילות המורינגה לגאוט ודלקות- בעלי המורינגה קיימים נוגדי חמצון אנטי דלקתיים עוצמתיים במיוחד אשר מעכבים את ייצור אנזמי ה-Cox2 המעורבים בייצור דלקות. מחלת הגאוט מאופיינת בדלקת חריפה שמתפתחת במפרק הפגוע מחד ומאידך אחת הסיבות להופעת הגאוט היא תפקודים נמוכים של פינוי חומצת השתן ע"י הכליות והמעיים. אותם כשלים בכליות ובמעיים מתפתחים אף הם כתוצאה של תהליכים דלקתיים בגוף  ולכן המורינגה משחקת תפקיד חשוב כל כך בטיפול טבעי במחלת הגאוט ע"י הורדת רמות הדלקת בגוף ובמפרקים ושיפור פינוי חומצת השתן בגוף.

"בעלי המורינגה האורגניים קיימים נוגדי חמצון אנטי דלקתיים עוצמתיים במיוחד אשר מעכבים את ייצור אנזמי ה-Cox2 המעורבים בייצור דלקות."

ORAC מדדי האנטי אוקסידנטים במורינגה

במדדי האנטי אוקסידנטים ORAC שמעיד על עוצמת יכולת ספיגת רדיקלים חופשיים ונטרולם ע"י צמחים קיבלה המורינגה את הניקוד הגבוה ביותר מבין כל המזונות שנבדקו אי פעם בעולם עם ציון של 157,000 ל100גרם!(להוציא מתבלינים שאינם יכולים להצרך בכמויות גבוהות).

בטבלה זו ניתן לראות את עוצמת ה-ORAC של תבלינים ומזונות שמכילים אנטי אוקסידנטים (תבלינים סומנו בצבע אפור ואילו מזונות בצבע ירקרק)

"במדדי האנטי אוקסידנטים ORAC שמעיד על עוצמת יכולת ספיגת רדיקלים חופשיים ונטרולם ע"י צמחים קיבלה המורינגה את הניקוד הגבוה ביותר מבין כל המזונות שנבדקו אי פעם בעולם"

האם יש למורינגה תופעות לוואי?

לעלי המורינגה לא ידועות תופעות לוואי מסויימות והיא מוגדרת כצמח מאוד בטוח לשימוש אך עם זאת לעיתים עלולות להיות יציאות רכות בתחילת השימוש כחלק מתהליך ניקוי הגוף והמעיים. בכל מקרה, כמו לכל מאכל(בוטנים, תותים גלוטן ועוד) ישנם אלו שעלולים להיות רגישים אליו ולכן אנו ממליצים להתחיל את השימוש לאט ובהדרגתיות ובמידה וחשים באי נוחות כלשהי לפנות אלינו מיד.

מורינגה והתנגשות עם תרופות ולמי לא מומלץ לצרוך מורינגה?

מורינגה, כמו עלים ירוקים נוספים, מכילה כמות גדולה של ויטמין K. ויטמין K ידוע ביכולות דילול הדם שלו ולכן, אנשים הנוטלים קומדין לדילול הדם אינם צריכים לצרוך את המורינגה מבלי לעקוב מקרוב אחר מדדי הקרישה שלהם בכדי למנוע דילול יתר.

 לגבי שאר התרופות מדללות הדם אין מניעה לצרוך יחד עם המורינגה.

כמו כן, אצל מטופלים עם אי ספיקת כליות שעליהם להיות תחת תזונה דלת אשלגן  גם כן לא מומלץ לצרוך מורינגה מכיוון שהיא עשירה באשלגן(למעשה פי 3 מבננה!)

מורינגה הוראות שימוש לתוסף תזונה

יש לקחת הכמוסות (גם את הפלמורין וגם את הפרוטקטינול) בהדרגה ולעלות במינון עד לקבלת המינון שאנו ממליצים בייעוץ המקצועי אותו אנו נותנים.

לשאלות נוספות אתם מוזמנים לפנות אלינו לייעוץ מקצועי והתאמת טיפול.

פורמולות טיפול טבעי לגאוט
פורמולת מורינגה

פורמולת מורינגה-וי פלוס - 160 ש"ח

חיזוק מערכת חיסונית | טיפול בדלקות | איזון סוכר וכולסטרול

מעוניינים בייעוץ טלפוני בחינם עם ד"ר שרה ברק? מלאו את הפרטים ונחזור בהקדם!

טלפון – 077-3013439
מייל – legoutinfo@gmail.com
ווטסאפ – 0515101023
כתובת הקליניקה – בירנית 12, כוכב יאיר

ניתן להשאיר לנו הודעה ונחזור אליכם בהקדם!

מטפלים המעוניינים לקבל מידע נוסף והצעות מיוחדות > לחצו כאן

עקבו אחרינו בפייסבוק

מלאו פרטים ונחזור בהקדם

אז מה למדנו היום:

אל תוותרו על הסגולות של צמח המורינגה! השאירו פרטים עכשיו ליצירת קשר עם ד"ר שרה ברק לקבלת פורמולות מותאמות אישית!

ביקרתם בחנות האונליין שלנו?

מבחר חבילות ופורמולות טבעיות שאסור לפספס!
כל מה שצריך לדעת על מורינגה
ד"ר שרה ברק
ד"ר שרה ברק

ד”ר שרה ברק (Ph.D), מומחית לטיפול טבעי בגאוט ואחראית על הידע המקצועי שהחברה מספקת. ד”ר ברק אמונה על פיתוח הפורמולות הטבעיות שלנו ועל הליווי המקצועי של כל מטופלינו. בנוסף הצוות מורכב ממנהלים, אנשי מקצוע מוכשרים שמלווים את המטופלים במהלך הטיפול. הבסיס לטיפול מושתת על עקרונות הטיפול של ד”ר שרה ברק והוא כולל ייעוץ מקצועי אישי לכל מטופל, טיפול בפורמולות טבעיות, מידע חשוב וסרטונים מלמדים בנושא הגאוט. כדי להתחיל בטיפול אתה צריך לעשות צעד אחד ולפנות אלינו, משם אנחנו כבר נסביר לך איך כדאי לך להמשיך.

יש לכם שאלה? מעוניינים במידע נוסף? הגיבו בתיבה למטה ונענה בהקדם!

3.3 3 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
8 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
חיים
חיים

שלום רב
יש לי דלקת פרקים כרונית ,רציתי לדעת עם לעיסת עלים ירוקים של המורינגה או כאבקה, תעשה את העבודה?

ערבסי סלים
ערבסי סלים

אני משתמש עם התוסף מורינגה .. היום אני שתיתי ספל קפה ולקחתי כדור ניקסיון לכיבה ולאחר מכן לקחתי כמוסת מורינגה . אני הרגשתי נימול בפנים כאילו משהו מסתובב לי בכל הפנים ….

ריקי
ריקי

שלום ,רציתי לדעת אם המורינגה בטוחה לחולי קרוהן -מחלת מעי דלקתית?

יהודה
יהודה

האם חליטה של עלי מורינגה יעילה כמו קפסולות או אבקה?
האם אפשר לשתות את החליטה כשהיא מקוררת במקרר?

8
0
Would love your thoughts, please comment.x
אני רוצה לשאול שאלה
1
יש לך שאלה על גאוט?
היי,
איך אוכל לעזור לך?