לייעוץ והזמנות – 077-3013439

חשיבות המזונות האנטיאוקסידנטים

אנטיאוקסידנטים הידועים גם בשם נוגדי חימצון חשובים מאוד לבריאותינו, אך לסובלים מגאוט רכיבים אלו חשובים במיוחד.

נושא המזונות האנטיאוקסידנטים ותפקידם בנטרול הרדיקלים החופשיים בגוף הוא נושא חם מאוד בתחום הרפואה הטבעית והתזונה ונמצא מחקרית כרלוונטי ביותר לטיפול במגוון עצום של מחלות, דלקות מפרקים, מחלת גאוט ואפילו אנטי אייג'ינג. בכתבה זו אציג את הבעיה הקריטית שנוצרה במאה ה-21 ואת תפקידם של אותם רכיבים אנטי-אוקסידנטים בנטרול רעלים בגוף. בנוסף,  אציע פתרונות ישימים לטיפול ומניעה דרך ניהול אורח חיים נכון ותזונה נכונה.

המודעות לתזונה מלאה ומשופעת באנטי אוקסידנטים למניעה ולטיפול במחלות, תופסת תאוצה וחודרת לתודעה הציבורית של קהילת שוחרי הבריאות. גם בקרב הקהילה המדעית כבר קיימת הבנה שזהו אינו טרנד חולף, אלא מידע פורץ דרך שגרר בעקבותיו אלפי מחקרים אשר מסקנתם ברורה – זה פשוט עובד!  נשאלת השאלה, האם לתזונה נכונה ומשופעת באותם מזונות אכן יש את היכולת לרפא ולמנוע מחלות? התשובה היא, שברוב המקרים – בהחלט כן! יש בכוחם של האנטי אוקסידנטים המצויים בפירות, בירקות ובתבלינים לחולל פלאים בגוף. למנוע, לעכב ולטפל במגוון עצום של תחלואים בהתאם למצב ההתפתחות של המחלה ומצבו של החולה. ותמיד יפה שעה אחת קודם.

למרבה הצער, הרפואה הקונבנציונלית כמעט ואינה שמה דגש על נושא התזונה בטיפול במחלות ובמניעתן. העיקרון שהוטבע עוד על-ידי הרמב"ם: "יהיו מזונותיך תרופותיך" נזנח, והטיפול הקונבנציונאלי מתרכז כמעט רק בתרופות ובניתוחים. כיום, כאשר המודעות לתזונה מאוזנת ונכונה כבר מגובה בכלים מחקריים אשר נותנים תוקף איתן לאותם תובנות עתיקות, שוב צומחת קרנה של התזונה כמזור, מרפא ומניעה. אחד התחומים המובילים הוא, כאמור, האנטי-אוקסידנטים.

אם נביט סביבנו נוכל להבחין בצורה ברורה בעלייה חדה מאוד של תחלואים ומחלות אוטואימוניות, סכרת, אלצהיימר, דלקות פרקים, מחלת הגאוט, פרקינסון, מחלות נווניות, אלרגיות, סרטן ותופעות לוואי קשות, לפעמים לא פחות מהמחלות עצמן, כגון השמנה, דיכאון ולחץ נפשי.

מהו השינוי שחל בעולם הגורם לאותה עליה בתחלואה?

התשובה לכך נעוצה בשתי בעיות עיקריות הקשורות אחת בשנייה, בעיקר באורח החיים המערבי בימינו:
תזונה לא מאוזנת ובאיכות ירודה. מצב בו אנשים מתים מתת-תזונה עם קיבה מלאה!
סביבה מוצפת ברעילות. רעילות הנובעת ממזון, מזיהום אוויר, מתכשירי טיפוח וטואלטיקה ועוד.

הרעלים מסווגים לשתי קבוצות

  1. רעלים פנימיים (אנדו טוקסינים) – הם למעשה פסולת אשר נפלטת במהלך פעילות נורמאלית של תאים כגון חומצת שתן, אמוניה, חומצת חלב, הומאוציטאין ועוד ורעילות שנוצרת מיחסי גומלין של גוף ונפש כתוצאה ממצבי לחץ דיכאון מתח, חרדות וכו'
  2. רעלים חיצוניים (אקסוטוקסינים) – רעלים המיוצרים ע"י האדם כתוצאה מפיתוח תעשייתי של אלפי סוגים שונים של כימיקלים. אלו חודרים לגופינו דרך העור, הנשימה ומערכת העיכול.

איך אנחנו סופגים רעלים בגופנו?

ספיגה דרך העור

העור הוא האיבר הגדול בגוף (כ20% ממשקל גופנו!) כיום, הרבה רעלים נספגים דרך העור מתכשירי טיפוח לא בטוחים כגון: חומרי ניקוי, סבונים, שמפו, משחות שיניים, מי פה, מוצרי איפור ועוד, אשר מכילים כימיקלים כגון SLS ומתכות כבדות. כך, כמו בשיר המפורסם: killing me softly הם מחדירים "ברכות" רעלים הרסניים לגוף, על בסיס יומיומי, דרך העור, ישירות למחזור הדם ומשם לשאר אברי הגוף.

ספיגה דרך נשימה

זיהום אויר, עשן מכוניות, גזים תעשייתיים, עשן סיגריות, תרסיסים לטיהור אוויר, חומרי בידוד, מתכות כבדות כמו עופרת ועוד אלפי רעלים הנישאים באוויר, נספגים דרך צינורות הנשימה לריאות ועוברים לדם ולאיברים חבויים, כגון: רחם, שופכה, נרתיק וכד'.

מערכת העיכול

הרעלים נספגים לכל אורך מערכת העיכול, החל בריריות הפה וכלה במעי הגס. הרעלים מצויים במזון ובמים. במים מצויים רעלים כגון כלור לחיטוי וטיהור המים, פלואוריד, מתכות ואסבסט הנפלטים מצינורות הובלת המים ועוד. הרעילות במזון נובעת  ממזון מתועש, מרוסס ומהונדס, בשרים מעובדים, שומני טרנס, אלכוהול, חומרי שימור, חומרי טעם וריח, רכיבים כימיקלים ומסונתזים, שאריות רעלים מריסוס פירות וירקות לא אורגניים ודישון כימי מסיבי, אשר נשארים בפירות גם אחרי שטיפתם,הנדסה גנטית ועוד.

סימפטומים לרעילות

דלקות חוזרות, אין אונות, נפיחות, עצירות, אלרגיות, מחלות עור, חוסר חשק מיני, בעיות במעיים, שלשולים, כאבי ראש, סינוסיטיס, הופעת מחלות אוטואימוניות, מחלות מערכת עצבים, מחלות לב, סתימת עורקים, התפרצות סכרת, דיכאון ועוד.

השפעת הרעלים

הרעלים הנספגים בגופינו יוצרים תוצרי לוואי בגוף הנקראים רדיקלים חופשיים. אלו גורמים לחמצון תאים בריאים ע"י גניבת אלקטרון מאותם תאים, בדיוק באותו תהליך כימי אשר גורם להופעת חלודה על גופי מתכת שנקרא תהליך חִמצון-חיזור. לחץ כאן לצפיה בסרטון הדמיה שמסביר את התהליך

האנטי אוקסידנטים, מונעי חמצון

האנטי אוקסידנטים הם למעשה תאים המשופעים באלקטרונים עודפים שמצויים בחלק מהפירות, הירקות, והתבלינים אשר דואגים לנטרל את ההשפעה החמצונית של אותם רדיקלים חופשיים, ע"י נתינת האלקטרון העודף שלהם לרדיקלים החופשיים. הצמחים פיתחו רכיבים אלו, כדי להתמודד עם רעילות וקרינה מהשמש וממזיקים. זהו מנגנון ההישרדות הטבעי שלהם.

כאשר האנטי אוקסידנטים מנטרלים את אותו רדיקל חופשי הם מונעים את התדרדרות מצב התאים ומתחילים לשקם את האזור שנפגע.

צמחים רבים, תבלינים, פירות וירקות מכילים אנטי אוקסידנטים ברמה זו או אחרת. אך קיימת קבוצת מזונות הבולטת במיוחד בריכוזם של האנטי אוקסידנטים החשובים, זו קבוצת מזונות-העל. צמחים אלו משופעים באנטי אוקסידנטים בצורה בולטת  יותר מרוב הפירות והירקות שאנו צורכים בחיי היום יום ועוזרים מאוד בנטרול אותם רדיקלים הרסניים.

טבלת ORAC היא טבלה המדרגת את עוצמת הפעילות של האנטי אוקסידנטים בצמחים – Oxygen Radical Absorbance capacity דירגה לאחרונה את עץ המורינגה אוליפרה בדירוג הגבוה ביותר, בין המזונות שאינם תבלינים, העומד על 157,000 נקודות (יותר מפי אחד וחצי מפרי האסאי שהיה עד לא מזמן נחשב למלך המזונות האנטיאוקסידנטים!)

מגיע מההימלאיה הרחוקה

מקורו של עץ המורינגה במורדות ההימלאיה. ידוע אלפי שנים כעץ מרפא עוצמתי (בהודו נקרא עץ 300 המחלות!) וכמזון-על בעל ריכוז ערכים תזונתיים גבוהים במיוחד, כגון: חומצות אמינו, ויטמינים, מינרלים, אנטי אוקסידנטים וברזל. נתון זה נותן אסמכתא מדעית נוספת לעוצמת העץ ויכול להסביר חלק גדול מיכולות הריפוי הנרחבות שלו, ביניהן, חיזוק המערכת החיסונית, ריפוי דלקות פרקים וגאוט, הגברת חלב אם והעשרתו, טיפול ועיכוב גידולים סרטניים, טיפול במחלות אוטואימוניות ועוד.
צורת צריכה: בתוך שייקים, סלטים ומטבלים ובכמוסות.

פתרונות להפחתת הרעילות בגוף

  • להעשיר תזונה פירות וירקות אורגנים עשירים באנטי-אוקסידנטים.
  • להוריד מהתפריט מזון הגורם לאלרגיה כמו מוצרי חלב, קמח לבן, סוכר לבן, אורז לבן.
  • לצרוך תוספים טבעיים ולא מסונתזים שעשירים באנטי אוקסידנטים.
  • להוריד מזון מעובד.
  • להשתמש ככל האפשר בחומרי טיפוח בטוחים לשימוש שאינם מכילים רעלים כגון S.L.S פלואוריד במשחות  השיניים, אלומיניום בדאודורנטים וכו'.
  • להימנע משימוש במוצרי טיפוח, היגיינה וניקיון רעילים.
  • שתיית מים מרובה, רצוי מים מינרלים ללא פלואוריד.
  • להימנע  מחשיפה לעישון ואוויר מזוהם.
  • פעילות גופנית להגברת הזעה.
  • להימנע ככל האפשר מקרינה כגון: קרינה סלולארית, שימוש במיקרוגל, שהות ממושכת בשמש ישירה.
  • מדיטציה ויוגה להשקטת הנפש וחווית רוגע מלווה בחשיבה חיובית .
  • הימנעות ממחשבות שליליות, לחץ ודיכאון.
  • הקפדה על שעות שינה.
  • להימנע מפעילות ספורט אקססיבית ומשחיקת יתר של הגוף.

לסיכום

התפתחות הטכנולוגיה, הרפואה והמדע במאה ה-21, הביאו עימם שינויים חיוביים אך גם חשיפה לרעלים. עלינו לקחת אחריות על בריאותנו, על גופנו ועל רכישת ידע. הידע הוא אחד מהכלים העוצמתיים לריפוי.

חשוב שנדע ונקפיד על איכות המים והמזון שאנו צורכים, על שימוש במוצרי טיפוח והיגיינה ללא רעילות ועל ניהול אורח חיים רגוע ונטול לחצים. גוף האדם הינו מכונה מדהימה היודעת להגן על עצמה מנזקי הסביבה. אך גם המכונה המשוכללת ביותר חייבת להיות מוזנת בחומרי ההזנה האיכותיים והבטוחים ביותר. אני מאמינה שדרך מודעות אמיתית ומושכלת, שמירה על גופינו ושילוב אינטגרטיבי של דוקטרינות רפואה עתיקות ורפואה מערבית עכשווית, בכוחנו לשנות את סטטיסטיקת התחלואים לטובתנו. עלינו מוטלת האחריות לעשות שימוש מושכל ומאוזן בין הטבע למדע.

טלפון – 077-3013439
מייל – legoutinfo@gmail.com
ווטסאפ – 0515101023
כתובת הקליניקה – בירנית 12, כוכב יאיר

ניתן להשאיר לנו הודעה ונחזור אליכם בהקדם!

מטפלים המעוניינים לקבל מידע נוסף והצעות מיוחדות > לחצו כאן

עקבו אחרינו בפייסבוק

מלאו פרטים ונחזור בהקדם

אז מה למדנו היום:

אל תישארו עם הכאבים! השאירו פרטים וקבלו ייעוץ טלפוני בחינם עם ד"ר שרה ברק, מומחיות לטיפול טבעי במחלת גאוט!

ביקרתם בחנות האונליין שלנו?

מבחר חבילות ופורמולות טבעיות לטיפול בגאוט במחירים שאסור לפספס!

המלצות של לקוחותינו:

מאמרים מקצועים נוספים:

ד"ר שרה ברק
ד"ר שרה ברק

ד”ר שרה ברק (Ph.D), מומחית לטיפול טבעי בגאוט ואחראית על הידע המקצועי שהחברה מספקת. ד”ר ברק אמונה על פיתוח הפורמולות הטבעיות שלנו ועל הליווי המקצועי של כל מטופלינו. בנוסף הצוות מורכב ממנהלים, אנשי מקצוע מוכשרים שמלווים את המטופלים במהלך הטיפול. הבסיס לטיפול מושתת על עקרונות הטיפול של ד”ר שרה ברק והוא כולל ייעוץ מקצועי אישי לכל מטופל, טיפול בפורמולות טבעיות, מידע חשוב וסרטונים מלמדים בנושא הגאוט. כדי להתחיל בטיפול אתה צריך לעשות צעד אחד ולפנות אלינו, משם אנחנו כבר נסביר לך איך כדאי לך להמשיך.

יש לכם שאלה? מעוניינים במידע נוסף? הגיבו בתיבה למטה ונענה בהקדם!

מאמרים מקצועים נוספים:

כאבי גאוט בכף הרגל

כאבי גאוט ברגל

למה גאוט בא לידי ביטוי דווקא ברגלים? מחלת הגאוט מתבטאת לרוב בהתקפי כאב עזים בבוהן כף הרגל. הופעה של מחלת גאוט ברגל נובעת מצבירת יתר של חומצת

קרא עוד »

מאמרים מקצועים נוספים:

אני רוצה לשאול שאלה
1
יש לך שאלה על גאוט?
היי,
איך אוכל לעזור לך?